וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נפרדו גם במוות": תאומות שנעלמו בשריפות ביוון אותרו מחובקות

בין 88 הקורבנות בשריפה הקטלנית ביותר שידעה אירופה במאה הנוכחית היו גם האחיות סופיה ווסיליקי בנות ה-9, שהחיפושים אחריהן היו לאחד מסמלי הטרגדיה. הן נמצאו יחד עם סבא וסבתן שלהן, באותה קבוצה שהתחבקה לפני שהלהבות שרפו אותה. "סוף הסיפור"

צילום: CNN, עריכה: טל רזניק

תאומות בנות תשע שהוגדרו נעדרות מאז השריפות הקטלניות ביוון נמצאו ללא רוח חיים, כשהן "מחבקות" את סבא וסבתא שלהן - כך סיפר ביום שישי חבר של המשפחה. בפוסט שכתב בפייסבוק הוא הודיע כי גופות האחיות סופיה ווסיליקי פיליפופולו זוהו יחד עם סבא וסבתא שלהן.

"זהו סוף הסיפור. כל הארבעה נמצאו מחבקים זה את זה. אפילו המוות לא יכול היה להפריד ביניהם", כתב אנגלוס קונטוס, חבר המשפחה. בלש פרטי שהועסק על ידי המשפחה אישר מאוחר יותר את הידיעה המרה.

התאומות היו בין 26 הגופות שנמצאו מחובקות בקצה צוק, אחרי שלא הצליחו להימלט מהלהבות. היעלמותן לכדה את תשומת לבה של המדינה לאחר שאביהן, יאניס, טען שראה אותן בשידור בטלוויזיה שתיעד אנשים יורדים מסירת דיג ששימשה לחילוץ ניצולים. בקריאה נרגשת בשידור בטלוויזיה הארצית, הוא קרא לכל מי שהיה על הסירה ליצור עמו קשר.

יאניס, שנסע עם משפחתו מביתם בקלית'אה, שבפרבריה הדרומיים של אתונה, לבית הקיץ שלהם בעיירה מאתי ביום שני אחר הצהריים, בילה שעות בחיפוש נואש בבתי החולים המקומיים אחרי בנותיו וסבא וסבתא שלהן. עם זאת, תקוותיו למצוא אותן התפוגגו אחרי שנוסע נוסף שהיה בסירת ההצלה סיפר לו כי הילדות שראה בטלוויזיה היו שלו.

תאומות שנספו בשריפות ביוון. אתר רשמי
אביהן חיפש אחריהן נואשות. האחיות סופיה ווסיליקי/אתר רשמי

בסוף השבוע עלה מניין הנספים בשריפות היער הקטלניות ביותר באירופה במאה הנוכחית ל-88, אחרי שאישה בשנות ה-40 לחייה מתה מפצעיה. האישה, שזהותה טרם ידועה, אושפזה מאז יום שני, אז פרצו השריפות. המומחים מתקשים לזהות את הקורבנות בשל מצבן של הגופות השרופות. לפי משרד הבריאות, עוד 12 איש מאושפזים עם פציעות קשות.

האסון גרר גם ביקורות חריפות נגד ממשלת השמאל, וביום שישי אמר ראש הממשלה אלכסיס ציפראס כי הוא מקבל "אחריות פוליטית" לכך. עד כה הקצתה הממשלה כספי סיוע בסך כ-40 מיליון אירו, אך רבים סבורים כי אין זה מספיק.

הממשלה אמרה כי היא יש ראיות לכך שהאש פרצה בעקבות הצתה מכוונת. השריפה הפכה לקטלנית גם בשל תכנון עירוני לקוי, מחסור בנתיבי גישה ובנייה צפופה מדי באזורים מיוערים ודליקים.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully