וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בטליבאן: קיימנו שיחות ישירות ראשונות עם ארה"ב

28.7.2018 / 11:35

הגורם אמר כי נציגים של הארגון האפגני נועדו עם דיפלומטית אמריקנית בכירה בקטאר לצורך דיונים מקדימים. זאת אחת מהדרישות הוותיקות של הארגון כדי לסיים את המלחמה. בוושינגטון סירבו להגיב. בקאבול מתנגדים למעורבות ישירה של ממשלות זרות

צילום: רויטרס

גורם בכיר בטליבאן אמר היום (שבת) כי הארגון קיים לראשונה שיחות ישירות עם גורם רשמי בארצות הברית, כחלק מדיונים ראשוניים בתכניות עתידיות לפתוח במשא ומתן לשלום. לדבריו, הפגישה התקיימה עם דיפלומטית אמריקנית בקטאר. טליבאן דורש במשך שנים שיחות ישירות מול וושינגטון לסיום העימותים באפגניסטן והפגישה הזו עשויה לסמן התפתחות משמעותית במאמצים לסיום המלחמה בת 17 השנים.

הבכיר בטליבאן, ששמר על עילום שם, אמר כי הפגישה בקטאר עם אליס וולס, הדיפלומטית הבכירה ביותר של ארצות הברית בדרום אסיה, הייתה "מועילה" והתנהלה ברוח טובה. לטליבאן יש לשכה מדינית בנסיכות הקטנה, שמואשמת בתמיכה בטרור על ידי שכנותיה מאז 2013. הארגון, שהנהיג מדינת הלכה אסלאמית באפגניסטן בין 1995 ל-2001, דורש את עזיבת הכוחות הזרים, שמונים כיום כ-15 אלף איש.

תושבים עושים סלפי עם לוחמי טליבאן, קאבול, אפגניסטן, 16 ביוני 2018. רויטרס
לוחמי טליבאן בקאבול בזמן הפסקת האש בחודש שעבר/רויטרס

גורמים בארצות הברית לא אישרו ולא הכחישו את הדברים, אך וולס אכן הייתה בדוחא, בירת קטאר, במהלך השבוע. בהצהרה שנמסרה עם שובה, מסרה מחלקת המדינה כי הדיפלומטית הבכירה קיימה שיחות עם משפחת השלטון הקטארית וכי ארצות הברית בוחנת את כל האפשרויות לקידום תהליך שלום, תוך התייעצויות קרובות עם ממשלת אפגניסטן. עוד נמסר כי השיחות על עתידה הפוליטי של המדינה יהיו בין טליבאן לממשלה.

בטליבאן סבורים כי ממשלת אפגניסטן לא יכולה לפעול בצורה עצמאית מוושינגטון וכי עד שלא יפיגו את החשש האמריקני לגביהם, כל הסכם עם הממשלה בקאבול יהיה חסר משמעות. הגורם הבכיר אמר כי הוא סבור שתתקיים פגישה נוספת בין הצדדים. ניסיונות הקודמים לשיחות בין הצדדים קרסו בתוך זמן.

ממשלתו של הנשיא אשרף ראני מצהירה כי היא מוכנה לקיים שיחות עם טליבאן בכל עת וכי על בעליה בריתה, כולל ארצות הברית, להשתתף בתהליך רק כמשקיפים. דובר מטעם הממשל סירב להתייחס ישירות לפגישה בדוחא או לומר אם הממשלה הייתה מודעת לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully