וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב דרשה למנוע אירוע של חד"ש בחיפה; ראש העיר סירב

27.7.2018 / 21:25

שרת התרבות פנתה ליונה יהב בבקשה שיפעל למנוע כינוס של המפלגה בתיאטרון בית הגפן בעירו והוסיפה כי תפנה ליועמ"ש בנושא. יהב לא נעתר לבקשה בטענה כי אין כל עילה לכך. מזכיר סיעת חד"ש בחיפה: "ניסיונות ההשתקה לא יצלחו"

בית הגפן בחיפה. מתוך ויקיפדיה, נחלת הכלל, מערכת וואלה!
בית הגפן/מערכת וואלה!, מתוך ויקיפדיה, נחלת הכלל

שרת התרבות והספורט מירי רגב, פנתה הערב (שישי) לראש עיריית חיפה יונה יהב בבקשה כי ימנע כנס של מפלגת חד"ש שצפוי להתקיים ביום ראשון בתיאטרון בית הגפן בעיר. במכתבה קראה רגב ליהב "לבדוק את הטענות על פעילות פוליטית מפלגתית בניגוד להנחיות ולנהלים שחלים על גופים נתמכים על ידי המדינה ולמנוע את הפעילות במידה והטענות נכונות". עוד הוסיפה השרה כי בכוונתה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ביום ראשון הקרוב בנושא.

יהב, לא נעתר לדרישתה של רגב ובמכתב ששלח לה השיב כי "אין עילה להתערבות בנושא". לדבריו, "ככל שהיועץ המשפטי לממשלה סבור אחרת תשמח העירייה לקבל את הנחיותיו ולפעול על פיהן". ראש העיר ציין עוד כי "לא מדובר בפעילות של בית הגפן, אלא בהשכרת האולם בתמורה מלאה על ידי מארגני האירוע".

פניית רגב נעשתה לאחר ששי גליק מארגון "בצלמו" פנה הבוקר בעניין לחבר מועצת העיר חיפה מטעם הבית היהודי, שי בלומנטל, והשניים, שדרשו יחד את ביטול האירוע מראש העיר יונה יהב החליטו לשגר פנייה דומה לשרת התרבות. לאחר מכן, פנה אליה רשמית בדרישה דומה גם אריאל קלנר, יו"ר ועד נשיאות ועידת צעירי הליכוד וחבר מזכירות הליכוד. יואב רמתי, המתמודד בימים אלה על מושב במליאת מועצת העיר מטעם הבית היהודי, דרש כי בחזית בית הגפן יונף דגל ישראל. לדבריו, מרכז התרבות העירוני אינו עומד בדרישות החוק בעניין זה.

מכתב תשובה של ראש עיריית חיפה יונה יהב לשרת התרבות מירי רגב בנושא כנס חד"ש בבית הגפן. מערכת וואלה!
מכתב תשובה של ראש עיריית חיפה יונה יהב לשרת התרבות מירי רגב בנושא כנס חד"ש בבית הגפן/מערכת וואלה!

מנכ"ל בית הגפן אסף רון אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי האולם הושכר לאנשי חד"ש "כמו לכל גורם אחר". לדבריו, האולם הושכר לאחרונה לאירוע של ח"כ יעל כהן-פארן מסיעת המחנה הציוני וניתן להשכירו גם לאותם אנשים שמוחים נגד האירוע של חד"ש, אם אלה יבקשו לעשות זאת.

מזכיר סיעת חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה מסר כי "הניסיונות להשתיק את הציבור הערבי והציבור היהודי השפוי לא יצליחו. מירי רגב מנהיגה תרבות חשוכה של סתימת פיות. לא ניכנע. אדרבא - נמשיך להיאבק יחד נגד גזענות ואפליה ולמען שוויון מלא". ח"כ עאידה תומא סלימאן, החברה בסיעת הרשימה המשותפת בכנסת מטעם חד"ש, מסרה כי רגב "קמה לה כל בוקר ומחפשת פעילויות וכנסים שאינם מיישרים קו עם הפוליטיקה הקטנה שלה ודוחפת להשתיקם". זאת, הוסיפה, על אף שאין בסמכותה וביכולתה לעשות זאת.

עוד באותו נושא

למרות התנגדות השרה רגב: בחיפה פועלים לתקצב את תיאטרון אל-מידאן

לכתבה המלאה

ח"כ ג'בארין: "השרה רגב שכחה מהי דמוקרטיה"

ח"כ יוסף ג'רבארין אמר בתגובה לדרישת השרה רגב לביטול הכנס כי "השרה רגב שכחה מזמן מהי דמוקרטיה ומהו חופש ביטוי, והיא מתנהגת כמושל צבאי. בזמן שחוק הלאום מקדם עליונות יהודית והפרדה בין יהודים וערבים, אנו מקדמים שוויון מלא ומאבק יהודי-ערבי משותף נגד גזענות והדרה. אני קורא לכל האזרחים השפויים במדינה להגיע ביום ראשון לאירוע בחיפה ולהתנגד לשנאה והגזענות שבחוק הלאום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully