וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס רפובליקנים החלו בתהליך הדחת סגן התובע הכללי

26.7.2018 / 17:33

בצעד שנתפס כהצהרתי בעיקרו, קוראים 11 מחוקקים בבית הנבחרים לפטר את רוד רוזנשטיין, האחראי על חקירת המעורבות הרוסית. לטענתם, הוא הסתיר מידע מהקונגרס. התובע הכללי יצא להגנתו

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

קבוצת מחוקקים רפובליקנים פתחו אתמול (רביעי) בהליך הדחה של סגן התובע הכללי של ארצות הברית, רוד רוזנשטיין, כחלק מהמאבק שלהם בחקירת התובע המיוחד רוברט מולר את ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016.
11 חברים בבית הנבחרים מאשימים את רוזנשטיין בהסתרת מידע מהחקירה מהקונגרס, באי-ציות לזימונים מצד הקונגרס ובסעיפים נוספים של התנהגות לא הולמת.

רוזנשטיין, מספר 2 במשרד המשפטים, הפך לשק חבטות עבור תומכי הנשיא דונלד טראמפ בשל מינוי מולר לעמוד בחקירת שיתוף פעולה אפשרי של קמפיין טראמפ עם רוסיה נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. הנשיא דוחה את הטענות הללו ואומר כי החקירה היה "ציד מכשפות" נגדו.

"משרד המשפטים מונע מידע מהקונגרס", אמר חבר הקונגרס השמרני ג'ורדן. "מספיק זה מספיק. הגיע הזמן שמר רוזנשטיין יישא באחריות על מניעת הקונגרס מתפקיד הפיקוח החוקתי שלו".

סגן התובע הכללי של ארה"ב, רוד רוזנשטיין, במסיבת עיתונאים, 13 ביולי 2018. רויטרס
אחראי על חקירת המעורבות הרוסית. רוזנשטיין/רויטרס

משרד המשפטים סירב להגיב, אך התובע הכללי ג'ף סשנז אמר היום כי הוא תומך ברוזנשטיין. האחרון קיבל את מושכות החקירה אחרי שהתובע הכללי פסל את עצמו בשל קשרים שקיים עם מוסקבה במהלך קמפיין הבחירות.

הדמוקרטים גינו את המהלך, שנראה בשלב זה יותר הצהרתי מאשר מעשי. בית הנבחרים יצא לפגרה היום שיתמשך עד השבוע הראשון של ספטמבר. חברי קונגרס רפובליקנים בבית הנבחרים כבר דנו בעבר על אפשרות הדחתו של סגן התובע הכללי. הוא אמנם מונה על ידי טראמפ, אך זה מרבה לבקר אותו בטוויטר.

על מנת להשלים את הליך ההדחה, יש צורך ברוב רגיל בבית הנבחרים וברוב של שני שלישים בסנאט. הרפובליקנים אמנם שולטים בשני הבית, אך יש להם יתרון של שני מושבים בלבד בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully