וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע לפני 40 שנה - תינוקת המבחנה הראשונה. וואלה! גלובל

27.7.2018 / 13:05

המומחה לאפריקה, ד"ר משה טרידמן, מבהיר לאורן נהרי בעקבות הסכם השלום המתגבש בין אתיופיה לאריתריאה: "הפליטים האריתריאים לא יוכלו לחזור כ"כ מהר לארצם". וגם: השבוע לפני ארבעים שנה נולדה תינוקת המבחנה הראשונה - אירוע שהוא גם אבן דרך במאבק הלהט"ב

עריכת וידאו: נועה לוי, רן צימט

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתיחת התכנית מתחקה נהרי אחר הדרך שעבר המאבק הלהט"בי לשוויון. מזכיר את הגאון אלן טיורינג, שהציל את בריטניה במלחמת העולם השנייה והתאבד בגלל שהואשם בהומוסקסואליות, מהומות סטונוול בניו יורק ואבני דרך נוספות בהיסטוריה - עד המאבק של היום, שכבר אינו על הכרה, אלא על הורות. ובדיוק בשבוע הזה מציינים גם ארבעים שנה להולדת תינוקת המבחנה הראשונה, עוד אבן דרך בהתפתחות הטכנולוגיה הרפואית, שמאפשרת גם את מאבק הלהט"ב.

במרכז התכנית - ראיון עם ד"ר משה טרידמן, מומחה לקרן אפריקה מהפורום לחשיבה אזורית ואוניברסיטת חיפה. האם אכן כבר יש הסכם שלום בר-קיימא בין אתיופיה ואריתריאה? מה פרטיו? כיצד נולד? מדוע מעצמות העולם כל כך מתעניינות במדינות העניות הללו? והאם הסכם השלום - משמעו סיום המשטר הצבאי באריתריאה והחזרה אוטומטית של מבקשי המקלט שהגיעו לישראל מהמדינה האפריקאית?

בסוף התכנית - סיפורם של 2 פסטיבלים בינלאומיים שמתקיימים השבוע דווקא בדרום הלוהט - והבוער. צפו בתכנית.

(עדכון ראשון 26.7, 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully