וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם לא יודעים על מה חתמו": מאות מהגרים עזבו את ארה"ב - ללא ילדיהם

26.7.2018 / 10:37

הדד-ליין של הממשל לאיחוד כל הילדים עם הוריהם מתקרב, אך כבר עתה ברור שמאות מהם לא יתראו בקרוב אחרי ש-463 מהגרים עזבו לבד. לטענת עורכי דין המסייעים להם, החתימו אותם על מסמכים שאת משמעותם לא הבינו

צילום: רויטרס

שעות לפני המועד האחרון שהקציב בית משפט לאחד את המהגרים הבלתי-חוקיים בארצות הברית עם ילדיהם, ועדיין יש סימני שאלה רבים סביב מספר ההורים והילדים שניתן יהיה לאחד ביניהם, כשרבים מן ההורים כבר עזבו את ארצות הברית. הרשויות מסרו אתמול (רביעי) כי עד כה עזבו את ארצות הברית 463 מהגרים מבלי שזכו להתאחד עם הילדים. 127 איש מתוך אותה עזבו מרצונם.

לפי האגודה לזכויות האזרח, כשמהרים בלתי-חוקיים ניצבים בפני גירוש, ניתנות להם שתי אפשרויות - לעזוב כמשפחה או לעזוב לבד ולאפשר לילדיהם להגיש בקשת מקלט בארצות הברית. עורכי דין הפועלים בהתנדבות למען המהגרים, מסרו לעיתון "סן דייגו טריביון" כי המהגרים לא הבינו על מה הם חותמים כשחתמו שהם מסכימים לעזוב מרצונם.

ילדי מהגרים מובלים על ידי צוות בתיק יחיד בין אוהלים במתקן מעצר בטורניו, טקסס. רויטרס
מחנה מעצר של מהגרים בטקסס/רויטרס

לפי נתוני האגודה לזכויות האזרח, עד כה אוחדו 879 הורים עם ילדיהם. עם זאת, הרשויות הביעו אופטימיות כי יצליחו לאחד 1,600 הורים עם ילדיהם עד היום. הדבר ישאיר כאלף הורים וילדים בנפרד עם הגעת המועד האחרון שקבע בית המשפט.

לפני כשבועיים פסק השופט דאנה סבראו כי על הרשויות להאיץ את ההליך, ולאחד את כל 2,600 ההורים והילדים שהופרדו אחרי שחצו את הגבול. מאז הופסק השימוש בשיטה השנויה במחלוקת שהביאה לביקורת ציבורית נרחבת על הממשל. אתמול נשמע סבראו מסופק, ואמר כי הקצב בו מתקדם איחוד המשפחות ראוי לציון. עם זאת, הוא הדגיש כי הפרדת ההורים מילדיהם והשלכותיה הן "מטרידות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully