וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי כשל: נשים הרות בהולנד קיבלו ויאגרה גנרית - ו-11 תינוקות מתו

25.7.2018 / 14:15

כחלק מניסוי של 11 בתי חולים במדינה, בדקו החוקרים אם לתרופה הגנרית לטיפול באין אונות יש השפעות חיוביות על העוברים. במקום זאת, כמה מהם נולדו עם בעיות בראות ומתו. הניסוי נעצר מידית

ויאגרה. ShutterStock
ויאגרה/ShutterStock

ניסוי שנערך בהולנד במתן ויאגרה גנרית לנשים הרות נעצר באופן מידי אחרי ש-11 תינוקות מתו כתוצאה מכך - כך נמסר אתמול (שלישי) מאחד מבתי החולים שהשתתפו בניסוי. לפי המרכז הרפואי האקדמי באוניברסיטת אמסטרדם, כמחצית מ-183 הנשים המשתתפות לקחו את התרופה. המחקר התחיל ב-2015 והיו מעורבים בו 11 בתי חולים.

מטרת הניסוי הייתה לבחון את ההשפעות החיוביות שיש על האצת לחץ הדם בקרב הנשים ההרות, שעובריהן סבלו מאי-התפתחות חמורה. כ-15 נשים שהשתתפו בניסוי טרם ילדו.

"מחקרים קודמים הראו כי לתרופה תהיה השפעה חיובית על גדילת התינוקות. התוצאות הראשונות של המחקר הנוכחי הראו כי ייתכן שיהיו השפעות שליליות לתינוק אחרי הלידה", נמסר מהמרכז הרפואי. בנוסף לכך, 17 תינוקות נולדו עם בעיות בראות ו-11 מהם מתו בשל לחץ דם גבוה בראות שייתכן שנגרם כתוצאה מרמות נמוכות של חמצן.

עוד ידיעות מהעולם
רוחאני: איומיו הריקים של טראמפ לא שבים תגובה
דאעש קיבל אחריות על אירוע הירי בטורונטו שבו נהרגו נערה וילדה

בקבוצה שלא קיבלה ויאגרה גנרית רק שלושה תינוקות נולדו עם בעיות בראות ואף אחד מהם לא מת. "החוקרים לא מצאו השפעות חיוביות בתוצאות אחרות שהתקבלו", נמסר.

סטיבן אוונס, פרופסור לרוקחות מבית הספר בלונדון להיגיינה ולתרופות טרופיות, אמר כי המספר הקטן של ניסויים בנשים הרות הגביל את הידע שלנו על השפעת תרופות על נשים הרות. "לא היו אינדיקציות לכך שהניסוי מסוכן בהתבסס על מחקרים קודמים", אמר. התרופה פותחה בעבר על ידי חברת Pfizer, אבל זו איבדה את הבלעדיות עליה.

חברת פייזר מבהירה כי "ישנם פרסומים לא נכונים לגבי מחקר קליני אמסטרדם UMC. פייזר מודעת לפרסומים שציינו באופן לא נכון את התרופה 'ויאגרה' (סילדנפיל) כחלק ממחקר של שימוש לא מאושר שיזם חוקר עצמאי. פייזר מבקשת להבהיר כי לא הייתה מעורבת בשום חלק בניסוי, לא מימנה ולא סיפקה את התרופה עבור המחקר".

עוד הוסיפה כי "החוקרים הראשיים במרכז הרפואי של אוניברסיטת אמסטרדם אישרו שנעשה שימוש בגרסא גנרית, שאינה מיוצרת על ידי פייזר, וכן שלאף אחד ממשתתפי המחקר לא ניתנו ויאגרה, סילדנפיל של פייזר או כל מוצר אחר של חברת פייזר. ויאגרה מותווית לטיפול בסימפטומים של אין אונות אצל גברים מבוגרים (בני 18 ומעלה). הבטיחות והיעילות של ויאגרה תועדו היטב במחקרים קליניים שכללו יותר מ- 15,000 משתתפים. אנו משתתפים בצערן של משתתפי הניסוי ומשפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully