וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי היירוטים: ניסוי מוצלח במערכות ההגנה מפני טילים

25.7.2018 / 14:24

משרד הביטחון הודיע כי הסתיים בהצלחה ניסוי פיתוח שתוכנן מראש לבדיקת המערך הקרקעי של מערכות ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים. במסגרת הניסוי נבדקו מערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3. השבוע נפל טיל מיירט של שרביט קסמים בשטח סוריה

צילום: רפאל, עריכה: שניר דבוש

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי הסתיים בהצלחה ניסוי פיתוח מתוכנן מראש לבדיקת המערך הקרקעי של מערכות ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים. במסגרת הניסוי נבדקו מערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3. מהמשרד נמסר כי "מנהלת חומה תמשיך בפיתוח מערכות הנשק לצורך התמודדות מול האיומים המתפתחים בזירה לטובת הגנה מיטבית של מדינת ישראל".

ביום שני נפל טיל מיירט של מערכת שרביט קסמים בשטח סוריה. זאת, לאחר ששוגר בעקבות זליגת ירי מסוריה. על פי הערכות, נפילת הטיל עלולה לשמש את מדינות האויב בלמידה על המערכת ובפיצוח מידע ביטחוני סודי.
הטיל המיירט הוא אחד משני מיירטים ששוגרו שלשום בעקבות זליגת הירי מהלחימה בסוריה, בפעם הראשונה שבה צה"ל עושה שימוש במערכת. לאחר שנשמעו אזעקות בגליל העליון ובגולן, לפחות אחת מהרקטות נפלה בשטח סוריה ולא היו נפגעים או נזק.

שרביט קסמים. רפאל, עיבוד תמונה
מערכת שרביט קסמים/עיבוד תמונה, רפאל

הטיל ששוגר מסוריה, מסוג SS-21, הנושא ראש נפץ קרב במשקל של 500 ק"ג, מסוגל לפגוע במטרה ברדיוס של 50 מ' שוגר ולגרום להרס רב. צה"ל עדיין מתחקר אם הטיל שהתפוצץ במרחב האווירי הסורי נפגע. הטיל השני שינה את מסלולו ונפל בשטח סוריה עוד בטרם הגיע אל גבול ישראל. בהתאם לכך המיירט השני השמיד את עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully