וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים שבים להפגין: מסילת הרכבת בשרון נחסמה על ידי פעילים

אנשי "הנכים הופכים לפנתרים" התייצבו על מסילת הרכבת ועצרו את תנועת הרכבות באזור. בארגון מחו על אי השוואת קצבת הנכים לשכר המינימום ועל הסחבת שהממשלה נוקטת כהגדרתם, בטיפול בנושא. בארגון "נכה, לא חצי בן אדם" הביעו התנגדות למהלך: "אסור לסכן חיי אדם"

צילום: מתוך הפייסבוק של צעירה נחמיאס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מחאת הנכים, יוני 2018)

תשעה חודשים לאחר שנחתם ההסכם מול ארגוני הנכים, ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" שב לדרכים. סמוך לשעות הצהריים חסמו פעילי הארגון את מסילת הרכבת שבין חיפה לתל אביב סמוך לבית יהושע.

בארגון מוחים על הסחבת לדבריהם של הממשלה בכל הקשור לטיפול בקצבאות הנכים. הפעילים דורשים להעלות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. במקום התייצבו 15 מהפעילים על גבי המסילות וחסמו את דרכה של אחת הרכבות.

מרכבת ישראל נמסר כי עקב ההפגנה וכניסת פעילי הארגון לשטח התפעולי, הופסקה תנועת הרכבות שבין בית יהושע לשפיים בשני הכיוונים. עוד נמסר כי לפי שעה רכבות מצפון יסיימו את נסיעתן בנתניה, ורכבות מדרום יסיימו את נסיעתן בהרצליה. עוד נמסר כי תנועת הרכבות תשוב לסדרה עם פינוי המסילה.

הפגנת נכים בית יהושע 24 ביולי 2018. הנכים הופכים לפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
חסימת מסילת הרכבת/מערכת וואלה! NEWS, הנכים הופכים לפנתרים

בחודש ספטמבר האחרון נחתם הסכם בנושא עם ארגוני הנכים והממשלה, אולם ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" הביע התנגדות והמשיך במחאתו. מאז, פעילי הארגון המשיכו לחסום מעת לעת צמתים מרכזיים בארץ. הפעם האחרונה התרחשה בחודש שעבר, אז נחסם איילון דרום לתנועה. משהביעו בארגון את התנגדותם להסכם, נוצרו קרעים בינם לבין הארגונים האחרים.

"הדרישה לקצבת נכות בגובה שכר מינימום צודקת ואנו מבינים את הייאוש המתגבר בקרב קבוצת המפגינים, אך יחד עם זאת, מחאה צודקת ככל שתהיה אסור שתסכן חיי אדם", אמר אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם". "המפגינים חצו את הפסים".

הפגנת נכים בית יהושע 24 ביולי 2018. הנכים הופכים לפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
חסימת מסילת הרכבת, היום/מערכת וואלה! NEWS, הנכים הופכים לפנתרים
  • עוד באותו נושא:
  • נכים
  • רכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully