וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: רוחו של היטלר צצה מחדש בקרבם של בכירים בישראל

24.7.2018 / 12:38

נשיא טורקיה ממשיך להשתלח בישראל בשל המצב בעזה וחוק הלאום, ואמר כי זו "המדינה הפשיסטית ביותר בעולם". נתניהו השיב: "דבריו הם המחמאה הגדולה ביותר לחוק"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי רוחו של אדולף היטלר התעוררה מחדש בקרב כמה בכירים ישראלים. בדברים בפני מחוקקים של מפלגת השלטון ה"צדק והפיתוח" הוא תקף גם את חוק הלאום שעבר לאחרונה בכנסת ואמר כי הוא מעניק לגיטימציה לדיכוי ומראה כי ישראל היא מדינה פשיסטית וגזענית.

לדבריו, ישראל הראתה כי היא "מדינת טרור" מאחר שהיא תוקפת פלסטינים בירי טנקים וארטילריה. הוא קרא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד ישראל. "החוק מראה את הכוונות האמתיות שלה", תקף. "אין הבדל בין אובססיית הגזע הארי של היטלר והמנטליות של ישראל. רוחו של היטלר צצה מחדש בקרב כמה מהבכירים בישראל".

בתגובה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי העובדה שארדואן תוקף את חוק הלאום היא "המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה" וכי הוא הופך את טורקיה לדיקטטורה חשוכה.

לדבריו, "ארדואן טובח בסורים ובכורדים וכולא רבבות מאזרחיו בכלא. העובדה ש'הדמוקרטור' הגדול ארדואן תוקף את חוק הלאום, זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה". הוא הוסיף: "ישראל שומרת בקפדנות על שוויון זכויות לכל אזרחיה, גם לפני החוק וגם אחרי החוק".

נשיא טורקיה ארדואן בנאום בפרלמנט באנקרה, 24 ביולי 2018. רויטרס
עוד מתקפה על ישראל. ארדואן, היום/רויטרס

היחסים בין ישראל לטורקיה התדרדרו שוב בחודשים האחרונים, בעקבות ההפגנות האלימות בגבול רצועת עזה והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים בחודש מאי. המדינות, שרק חידשו את היחסים ב-2016, החזירו את השגרירים ובאנקרה אמרו כי על ירושלים לחדול מ"הרג הפלסטינים" כדי להביא לסיום המשבר.

ארדואן קיבל סמכויות נרחבות לאחר הבחירות לנשיאות בחודש שעבר, שבסיומן השתנה המשטר הפרלמנטרי לנשיאותי.

במהלך נאומו בפרלמנט התייחס ארדואן גם לאיומים הביטחוניים הנשקפים לטורקיה, ואמר כי ימשיך במבצעים לאורך הגבול עד שאלו "יוסרו לחלוטין". הוא הוסיף כי אין לאף אחד זכות לבקר את החקיקה החדשה נגד טרור שמקדם ממשלו, במקום מצב החירום שהוסר בשבוע שעבר לאחר שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully