וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

350 מוקשים ב-15 שניות: פיצוץ מבוקר בוצע ברמת הגולן

24.7.2018 / 11:56

משרד הביטחון ממשיך את המבצע לפינוי המוקשים משטח שנפרס על 3,000 דונם, בעלות של עשרות מיליוני שקלים. רבים מהמוקשים הונחו לצרכים מבצעיים ואינם משמשים עוד, ואחרים הונחו על ידי צבאות סוריה, ירדן ומצרים

צילום: משרד הבטחון, עריכה: שניר דבוש

הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון ביצעה היום (שלישי) פיצוץ מבוקר של כ-350 מוקשים ברמת הגולן. זאת, כחלק ממבצע נרחב לפינוי מוקשים שהחל באוגוסט 2017 וצפוי להימשך כשלוש שנים, על פני שטח של כ-3,000 דונם.

במסגרת המבצע, שעלותו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים, יפונו אלפי מוקשים המהווים כ-10% משטחי שדות המוקשים ברמת בגולן ובחופי הכנרת. השטחים יפנו ויעברו לשטחי המועצה האזורית גולן וליישוב מג'דל שמס.

עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
שדה מוקשים ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

הרשות לפנוי מוקשים במשרד הביטחון הוקמה ב-2011, בעקבות פציעתו של הילד דניאל יובל, שעלה על מוקש ברמת הגולן בפברואר 2010, והעלה לסדר היום הציבורי את סוגיית שדות המוקשים בישראל.

נכון למועד פיצוץ המוקשים האחרון, בדצמבר 2017, נמסר מהרשות כי "במדינת ישראל ישנם אלפי שדות מוקשים נגד אדם ונגד טנקים, שהונחו במהלך השנים לשם צרכים מבצעיים. חלקם אינם משמשים עוד לצורכי ביטחון המדינה, אחרים הונחו על ידי צבאות סוריה, ירדן ומצרים, והשאר הפכו לכאלה כתוצאה מסחף של מוקשים. עד היום פונו כ-200 אלף מוקשים, ופונו כ-9,000 דונמים מצפון ועד דרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully