וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב צרות בסורוקה: מנהל המחלקה הודח בשל תלונות מצד מתמחיו

ד"ר אנדרה נוילנדר פוטר לאחר שכיהן כמנהל המחלקה לאורולוגיה בגלל אי עמידה בקריטריונים מקצועיים, אך נשאר לשמש רופא במחלקה. לוואלה! NEWS נודע כי שכרו לא נפגע, למרות שעות עבודה מעטות ואובדן ההסמכה האקדמית היוקרתית של המחלקה

עריכת וידאו:ניר חן
בית החולים סורוקה בבאר שבע – אילוסטרציה. בני בן סימון
בית החולים סורוקה שבבאר שבע/בני בן סימון

מנהל מחלקה בבית החולים סורוקה בבאר שבע פוטר בשל אי שביעות רצון בהנהלה מתפקודו אך שכרו לא נפגע - כך נודע לוואלה! NEWS. ד"ר אנדרה נוילנדר הודח מתפקיד מנהל המחלקה לאורולוגיה לפני כחמישה חודשים, ברקע אי עמידה בקריטריונים של המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית (הר"י). בדיקה שערך הארגון העלתה שורת סעיפים מקצועיים שעליהם לא הקפידו במחלקה ובשל כך אף נשללה האפשרות למינוי מתמחים.

לאחר החלטת הר"י נקרא ד"ר נוילנדר לשיחת הבהרה בהנהלת בית החולים, שם סוכם כי יודח מתפקיד ניהול המחלקה, אך יישאר כרופא מן המניין בשורותיה. אולם, על אף פיטוריו לא נפגעו תנאי ההעסקה שלו והוא המשיך לקבל שכר כמנהל מחלקה - המוערך בממוצע בעשרות אלפי שקלים בחודש.

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

גורמים במחלקה לאורולוגיה אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי השכר שהמשיך לקבל ד"ר נוילנדר אינו עולה בקנה אחד עם שעות העבודה המעטות שבהן לדבריהם הוא מגיע לבית החולים. כל זאת, כאשר המחלקה סובלת ממחסור חמור בכוח אדם ומתפקדת כיום עם שלושה רופאים בכירים מלבד נוילנדר, ועם שני מתמחים. מטופלים במחלקה מתלוננים על תורים ארוכים, המתנה של חודשים ועד שלוש שנים, במקרים מסוימים. "יש לנו מאות מטופלים שחיכו לתור משנת 2015", אמר אחד הרופאים במחלקה. לדבריו, המתנה ארוכה לתורים אינה המצוקה היחידה במחלקה. "מטופלים לפעמים המתינו חודשים בגלל שחסר ציוד רפואי לניתוחים שביקשנו מבית החולים ולא קיבלנו", הוסיף. בסביבתו של ד"ר נוילנדר טוענים כי הוא דווקא היה רוצה לעבוד יותר ולבצע יותר ניתוחים אך מונעים ממנו לעשות זאת.

לא רק בהנהלת סורוקה זעמו על ד"ר נוילנדר, אלא גם מתמחים שהועסקו במחלקה מתחו ביקורת על הרמה האקדמית הנמוכה שלה. בחודשים שקדמו לפיטוריו התלוננו מתמחים במחלקה בפני המועצה המדעית של הר"י - האחראית על ההסמכה האקדמית במחלקות בתי החולים השונים.

"תלונות רבות ומגוונות"

"מה שהלך שם זה פשוט בלגן אחד שלם", אמר גורם בארגון. "התלונות היו מרובות ומגוונות, אי חשיפה למגוון רחב של טיפולים, לא קיימו ישיבות, לא דיווחו להר"י בכלל. למעשה לא עמדו בהרבה סעיפים". לדברי הגורם, בהר"י החליטו בעקבות תלונות אלה לשלול מהמחלקה מינוי מתמחים חדשים ולהצמיד לה ליווי מקצועי. "הגדירו להם משימות והחלו לעקוב אחריהם מקרוב עד שיעמדו שוב בכללים", הוסיף.

בתחילת החודש התאבד מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים סורוקה ד"ר אלכס ברזובסקי. במכתב שהותיר אחריו ביקש כי הנהלת המוסד וחברי המועצה המדעית של הר"י לא יגיעו להלווייתו. התאבדותו הייתה קשורה להחלטת המועצה להפסיק לשלוח מתמחים חדשים למחלקה שהייתה באחריותו ולהצמיד לו הדרכה, ליווי ובקרה. גורמים המעורים בפרטי הפרשה סיפרו לוואלה! NEWS ברזובסקי חש מותקף מצד ההנהלה, שכעסה עליו בשל ההחלטה לשלול את מינוי המתמחים ממחלקתו.

פינוי הפצועים מתאונת הדרכים בצומת הרוחות, בית חולים סורוקה באר שבע. 15 בפברואר 2017. בני בן סימון
בית החולים סורוקה/בני בן סימון

גם במקרה של המחלקה לאורולוגיה, סיפרו בבית החולים על התערבות מצד ההנהלה. לדברי גורמים במוסד ד"ר עסלי מוראד, סגנו של ד"ר נוילנדר בחמש השנים האחרונות העובד כרופא במחלקה מזה 20 שנה, חש כי הוא נרדף בידי ההנהלה. ד"ר מוראד ביקש לקבל את תפקיד מנהל המחלקה באופן קבוע לאחר פיטוריו של נוילנדר, על סמך כישוריו כסגנו ובשל היותו מנתח בכיר ברשת בתי החולים הפרטיים "אסותא".

אולם, ועדה חיצונית מיוחדת שהוקמה לאיתור מנהל חדש למחלקה העדיפה מינוי חיצוני ובחרה בד"ר ולדימיר יוטקין, אורולוג מבית החולים הדסה עין כרם שאינו מחזיק בניסיון ניהולי. בסביבתו של ד"ר מוראד סיפרו כי ההחלטה שברה את רוחו וכי הוא מתכוון להתפטר מבית החולים. אולם, גם כאן לא תמה הפרשה - לוואלה! NEWS נודע כי ד"ר יוטקין אינו מתכוון להגיע למחלקה ואף הודיע השבוע להנהלת בית החולים כי הוא מוותר על התפקיד. בהנהלה עדיין מנסים לשכנעו לחזור בו מסירובו להתמנות לתפקיד.

מבית החולים סורוקה נמסר כי "תהליך של בחירת מנהל מחלקה מתבצע בהליך מסודר של מכרז ולאחר בחינה מדוקדקת של המועמדים, וכך נעשה גם במקרה זה. מטבע הדברים לא ניתן לרצות את כולם. המחלקה תמצא בחודשים הקרובים במצב של בניה והתחדשות ותעמוד בכל הדרישות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר".

עו"ד ארנה לין מסרה בשם ד"ר נוילנדר: "האמור בכתבה אינו נכון ופוגע בשמם הטוב של ד"ר נוילנדר ובית החולים סורוקה.
העובדות הנכונות הן שד"ר נוילנדר סיים את תפקידו כמנהל המחלקה וביקש להתפנות לעבודה קלינית ומחקר. לפיכך הגיע להסכמה עם הנהלת בית החולים לגבי סיום תפקידו והמשך עבודתו בבית החולים, בהתאם לזכויותיו בהסכמים הקיבוציים שחלים עליו. ד"ר נוילנדר מבצע כל תפקיד ועבודה שמוטלים עליו על ידי הנהלת בית החולים ומבחינתו - כמה שיותר - יותר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully