וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לנשים בהודו: הממשלה ביטלה את המס על מוצרי היגיינה

22.7.2018 / 16:15

אחרי הפגנות ממושכות, חזרה בה הממשלה וביטלה את המס בגובה 12% שהוטל על מוצרי היגיינה. זאת מאחר שלנשים ולנערות רבות אין גישה ממילא למוצרים אלו והמחזור החודשי עדיין נחשב לטאבו במדינה

נשים צועדות באללהחבד, הודו, ינואר 2018. רויטרס
נשים בעיר אללהחבד/רויטרס

הודו ביטלה אתמול (שבת) מס בגובה 12% על מוצרי היגיינה נשית בעקבות מחאה שנמשכה כמה חושדים נגד המהלך. המס היה חלק מתכנית מיסוי על כלל הסחורות שהוגדרו "מותרות", אך פעילים למען זכויות נשים טענו כי הוא יקשה עוד יותר על נשים ונערות להרשות לעצמן לרכוש טמפונים ומוצרים אחרים. כבר כיום, לארבע מתוך חמש נשים במדינה אין גישה למוצרים אלו.

לטענת הפעילים, ביטול המס יסיר את אחד המכשולים הגדולים ביותר העומדים בפני חינוך נערות. אלו נאלצות לעתים קרובות להישאר בבתיהן בשל מחסור למוצרי היגיינה נקיים, בזמן שהן גם מתמודד עם סטיגמות ומחסור בשירותים בבתי הספר. המחזור החודשי הוא אחד הגורמים המרכזיים לנשירת נערות מבתי ספר.

"אני בטוחה שכל האימהות והאחיות ישמחו מאוד לשמוע כי מוצרי הגיינה פטורים עתה ממס", אמר אתמול שר האוצר הזמני, פיוש גויאל, במסיבת עיתונאים בניו דלהי.

"צעד הכרחי"

ההחלטה שקיבלה הממשלה בשנה שעברה הובילה להפגנות, עצומות ולדיונים משפטיים, שבהם נשאל מדוע המוצרים הללו הוגדרו כמותרות ולא כמוצרים חיוניים, כמו קונדומים, הפטורים ממס. בשנה שעברה יזמה חברת פרלמנט עצומה שבה קראה להפחתה או לביטול המס, וזו גרפה 400 אלף חתימות.

"זה היה צעד הכרחי שהמתינו לו רבות כדי לעזות לנערות ולנשים להישאר בבית הספר, בעבודה ולקבל גישה נאותה למוצרי היגיינה", אמרה סורבי סינג', מייסדת ארגון צדקה שאחראי על העלאת מודעות על בריאות האישה בזמן מחזור. "זה יעזור להן לצמוח ולהראות את הפוטנציאל האמתי שלהן".

המחזור החודשי נחשב לטאבו בהודו, במיוחד באזורים הכפריים, שם נערות ונשים רבות משתמשות בבדים לא סניטריים העלולים לגרום לזיהומים ולמחלות. בתחילת השנה יצא לאקרנים בבוליווד סרט ראשון שעסק בתופעה, "פדמן", והוא עורר דיון בנושא.

לאחרונה פורסם דוח שהראה כי יותר משליש מהבנות בדרום אסיה אינן מגיעות לבית הספר בזמן המחזור שלהן, מאחר שאין להן גישה לשירותים או למוצרי היגיינה. רבות מהן גם לא מקבלות חינוך הולם בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully