וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטלה מפגשים והאיצה ייצור דלקים: "טראמפ מתוסכל מהמו"מ עם צפון קוריאה"

באופן פומבי מצהיר נשיא ארה"ב כי יש התקדמות רבה עם המשטר, אך גורמים בבית הלבן ובמחלקת המדינה אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי בשיחות סגורות הוא זועם על הקיפאון. אפילו בסוגיית השבת שרידי החיילים אין פריצת דרך של ממש

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתוסכל מכך שהמגעים עם קוריאה הצפונית לא מתקדמים בקצב שרצה - כך דווח הלילה (ראשון) ב"וושינגטון פוסט". טראמפ, לפי הדיווח, מבקש עדכונים יומיים על השיחות עם פיונגיאנג ונחוש לנקוט צעדים נוספים כדי לפרק את תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

ואולם, תסכולו הולך וגובר אחרי שגורמים צפון קוריאניים ביטלו מפגשים עם עמיתיהם האמריקנים ולא שמרו על תקשורת רציפה. בנוסף לכך, לפי הדיווחים, פיונגיאנג הגדילה את ייצור הדלק הגרעיני שלה.

הדיווח של "וושינגטון פוסט" מתבסס על דבריהם של גורמים בבית הלבן ובמחלקת המדינה, שלפיהם טראמפ מביע זעם בשיחות פרטיות על המשא ומתן עם משטרו של קים. אחרי הפסגה שקיים עמו לפני קצת יותר מחודש, תיאר נשיא ארצות הברית אותה כהצלחה גדולה ואף הכריז כי "האיום הגרעיני" הוסר, אולם בכירי ממשלו וצבאו טוענים כי היא המדינה הקומוניסטית נותרה איום על ארצות הברית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים בפסגה בסינגפור, בחודש שעבר/רויטרס

בימים האחרונים גם שינה טראמפ את הטון בפומבי, כשאמר שאין הוא "ממהר" עם תהליך הפירוז, אחרי שטען לאחר הפסגה בסינגפור כי הוא צופה שהתהליך יתחיל במהירות. הוא וקים רק הכריזו בצורה מעורפלת על כך שהן מחויבות לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין תמורת ערבויות ביטחוניות למשטר, אולם בהסכם לא היו פרטים של ממש, וגם ביקורו של שר החוץ מייק פומפאו במדינה לא הניב תוצאות ברורות.

קוריאה הצפונית אף הבטיחה להשיב את שרידי החיילים האמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה, אך בווישנגטון פוסט דווח כי גורמים רשמיים בשמטר אמרו לפומאו, שביקר בפיונגיאנג מוקדם יותר החודש, כי אין להם תכניות ספציפיות לכך. קים אף לא נפגש עם פומפאו, בניגוד למה שתוכנן תחילה, אם כי שר החוץ האמריקני הכחיש לאחר מכן כי הייתה כוונה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully