וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הרמטכ"ל על רקע "הנגמ"ש הסודי" של גולני לפני 28 שנים

22.7.2018 / 9:14

לרגל 70 שנים להקמת החטיבה, נחשפת תמונה נדירה של רא"ל איזנקוט, באימון ראשון של גדוד 13 על ה"אכזרית". "אמרו לנו שזה סוד ואין לדבר על זה בשום מצב", נזכר מ"פ בגדוד. תחת פיקודו הרגיש "שיש לי יש גב יצוק מאחוריי"

שנת 1990 . מימין הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט. אז היה מפקד גדוד 13. משמאל. עדי כרמי. מפקד הפלוגה הרובאית. ברקע: נגמש האכזרית שהוגדר באותם ימים כסודי ביותר. זה היה האימון הראשון של גולני עם האכזרית.. עמותת גדוד 13, גולני, מערכת וואלה! NEWS
איזנקוט וכרמי ברקע "הנגמ"ש הסודי", 1990/מערכת וואלה! NEWS, עמותת גדוד 13, גולני

עמותת גדוד 13 תקיים מחר (שני) כנס לציון 70 שנים להיווסדות חטיבת גולני. בכיר השב"כ לשעבר עדי כרמי חשף לרגל הטקס החגיגי את תמונת "הנגמ"ש הסודי של צה"ל", בה הוא מופיע יחד עם הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט לפני 28 שנים. בשנת 1990 כרמי היה מפקד הפלוגה הרובאית בגדוד 13 תחת פיקודו של איזנקוט. חטיבת גולני נבחרה לקלוט את הנגמ"ש ה"אכזרית", ובתמונה ניתן לראות את האימון הראשון של גדוד 13 עם הנגמ"ש.

הטקס של עמותת גדוד 13 יחל בשעה 18:30 באמפי פארק ברעננה ובו ישתתפו בוגרי ובוגרות החטיבה ומשפחות שכולות. בין אורחי הטקס יהיו הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, אלוף במיל' אורי שגיא, אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, סגן הרמטכ"ל לשעבר משה קפלינסקי; סגן המפקח הכללי במשטרה זוהר דביר ששירת כמפקד סיירת גולני, ח"כ מירב בן ארי ששירתה כקצינת החינוך של החטיבה ושרת המשפטים איילת שקד ששירתה כמש"קית חינוך בסיירת גולני. אופירה אסייג ואיל ברקוביץ ינחו את המופע האומנותי בו יופיעו קובי אפללו, גלעד ויטל, נדב אבוקסיס ואיתי לוי.

הרמטכ"ל אייזנקוט: "המחוייבות שלנו להחזיר את הבנים הביתה - משימה שטרם הסתיימה". רוני כנפו
הרמטכ"ל אייזנקוט: "המחוייבות שלנו להחזיר את הבנים הביתה - משימה שטרם הסתיימה"/רוני כנפו

כרמי נזכר בתקופה בה צולמה התמונה, "אמרו לנו שזה סוד ואין לדבר על זה בשום מצב. אסור היה להעלות את הנגמ"ש לגבול שלא יראו אותו. 'זו התשובה של צה"ל לנ"ט הסורי', טענו בפנינו". הוא הוסיף כי "רואים אותו ואת גדי מג"ד 13 (מפקד גדוד) ברגע של מחשבות על רקע האכזרית. גדי היה מג"ד מאוד סמכותי, תמיד קר רוח, נותן סמכות ולוקח אחריות. הרגשתי שכמ"פ (מפקד פלוגה) שלו יש גב יצוק מאחוריי".

כרמי סיפר כי "בחורף של סוף שנת 1989 נפגשתי כמפקד הפלוגה הרובאית של איזנקוט, כמג"ד 13, בזרעית סמוך לגבול לבנון". הם שוחחו על מארב חודר ב"קו אדום", קו גבול וירטואלי שתחם את רצועת הביטחון כפי שהגדירה מדינת ישראל בזמנו. "ניהלנו שיחה כ-300 מטר מקו גבול ולפתע נשמע לידנו פיצוץ אדיר של טיל RPG על סיור שלנו בגבול, במרחק קצר מאתנו. נשמעו צרורות ירי מקלעים של חוליית מחבלים מארגון אמל לעבר סיור קרוב בפלוגה שלי", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט בהתייעצות בקריה ב-20 ביולי 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
הרמטכ"ל בהערכת מצב בקריה, שישי/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לדבריו של כרמי, "ללא דיבורים וכמו שאומרים ב'שפת הסימנים' אני ואיזנקוט רצנו במהירות, חתרנו למגע, כל אחד עם הקשר שלו לכיוון הירי והפיצוצים. חברנו לסיור על רכב הבט"שית שמשיב בירי תוך שקליעים כבר חדרו את הרכב שלנו". הם נכנסו תחת אש קליעים לאירוע, כשלא היה ידוע מיקום המחבלים מעבר לגדר. "חילקנו פקודות לסיוע מרגמות, לטנק שבגזרה. גדי היה כרגיל קר רוח. המשימה הייתה ברורה - הגנה על יישובי הצפון. אם הם עוברים אותך הם חודרים לישראל", נזכר כרמי.

המחבלים הבינו כי לא יוכלו לחדור ולכן נסוגו מעט לוואדי מוזלם הקרוב, "הם נתקלו במארב כוח נוסף של הפלוגה שלי. שני מחבלים נהרגו ומחבל אחד נמלט", אמר כרמי. הוא הוסיף כי "לוחם נפצע בעין מרסיס בגמר ההסתערות. בהמשך ביצענו חבירה וסריקות שכללו ירידה לואדי הסלוקי עד לגמר האירוע וחזרה לשגרה, שמעולם לא הייתה קיימת בלבנון".

לדבריו של כרמי, "כל הזמן גדי היה איתי, נתן ביטחון. קשה לי לתאר את גודל ההערכה שיש לי לאיש הזה, שכיום משמש כרמטכ"ל. הערכה שמבוססת על אין ספור פעילויות מבצעיות בשכם, טול כרם, חברון, בגזרות השונות בלבנון ועוד. התחושה שלך כמ"פ עם מג"ד שכזה היא שיש על מי לסמוך, יש לך מצפן ערכי, מוסרי ומקצועי". הוא סיכם כי "מדובר באדם צנוע עם חוסן מנטלי, מחנך עם דוגמא אישית ורוח טובה שחודרת אליך ללב ומאפשרת לך לפעול באומץ ובנחישות למען הצלחת המשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully