וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה בסוכנות החלל: רוסיה חוקרת הדלפת מידע טילים חדשים למערב

שירותי הביטחון ערכו חיפושים במתקן מחקר באזור מוסקבה בעקבות חשש שעובדים במקום העבירו מידע על טילים על-קוליים למרגלים זרים שבפיתוחם מתפאר פוטין. "ראשים ייערפו"

צילום מטוויטר, עריכה: ניב מעוז

שירותי הביטחון הפדרליים של רוסיה פשטו אתמול (שישי) על מתקן מחקר של סוכנות החלל הממשלתית "רוסקוסמוס" בשל חשש לדליפת סודות צבאיים למערב. לפי הסוכנות, אנשי הביטחון שלה משתפים פעולה עם קציני ה-FSB בחקירה, שבמרכזה, לפי דיווח של העיתון "קומרסנט", כעשרה אנשי צוות. במהלך הפשיטה נעשו חיפושים במשרדו של אחד המנהלים במתקן , TsNIIMash, שבאזור מוסקבה.

הרשויות חושדות כי הועבר מידע רגיש על טילים על-קוליים, שבהם מתגאה רוסיה ככלי נשק שוברי שוויון. טילים אלו מסוגלים לעוף במהירות גבוהה פי חמישה ממהירות הקול. ביום חמישי פרסם משרד ההגנה תיעוד מניסויים בשני טילים חדשים מסוג זה - "קינז'ל" ו"אוונגרד" - שלטענתו מסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים.

הדמיה של מטוס קרב רוסי משגר את הטיל קינזל, 1 במרץ 2018. AP
מהיר פי חמישה ממהירות הקול. שיגור טיל קינז'ל/AP

עם זאת, מומחים שונים מטילים ספק בהצהרות של רוסיה בדבר יעילותם המכרעת של הטילים הללו ורואים בכך תעמולה שנועדה להפחיד את המערב. פאבל פלגנור, מומחה לצבא רוסיה, אמר לרשת BBC כי החקירה היא "מבוכה פוליטית", כשהוא מפקפק ביעילות של אותם טילים, שלדבריו כלל אינם חדשים.

עוד דווח ב"קומרסנט" כי החשודים עשויים להיות מואשמים בבגידה. "יש הבנה כי ההדלפה הגיעה מהעובדים", צוטט גורם המעורה בחקירה של ה-FSB. "ראשים רבים ייערפו. זה בוודאי לא יסתיים בכמה פיטורים".

המתקן עובד בצמוד עם תאגיד "הטילים הטקטיים", האחראי על פיתוח הטילים העל-קוליים. ה-FSB ערך חיפושים גם במשרדי תאגיד החלל והטילים במוסקבה.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully