וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר בסינגפור: נגנב מידע רפואי מ-1.5 מיליון איש, בהם רה"מ

20.7.2018 / 14:48

הממשלה הודיעה על הפרצה החמורה בהיסטוריה שלה, שנמשכה יותר משלוש שנים. לא ברור מי עומד מאחוריה, אך מי שעשה זאת חיפש באופן ספציפי מידע על המנהיג לי. "אין שום משהו מעורר דאגה", ניסה להרגיע

עריכה: איתי עמרם

מידע רפואי של יותר מ-1.5 מיליון אזרחים נגנבנו מהמאגר של ממשלת סינגפור, כולל של ראש הממשלה לי הסיין לונג - כך הודיעה היום (שישי) הממשלה, שתיארה זאת כ"פריצה החמורה ביותר למידע אישי" שחוותה אי פעם. המתקפה נמשכה ממאי 2015 ועד לחודש זה.

הודעתה של עיר המדינה, שרוב מערכותיה ממוחשבות, מגיעה בזמן שהיא שמה במוקד סדר העדיפויות שלה ושל גוש מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN) את ההגנה מפני מתקפות סייבר. סינגפור היא הנשיאה התורנית של הגוש, שבו חברות עשר מדינות.

לפי הממשלה, הייתה זו מתקפה "מכוונת ומתוכננת היטב" שלא בוצעה בידי "האקרים רגילים או ארגוני פשע". עוד נאמר כי התוקפים "פגעו באופן ספציפי וחוזר במידע האישי של ראש הממשלה" וכי הם חיפשו מידע על התרופות שהוא צורך.

לי הסיין לונג, ראש ממשלת סינגפור, 2016. רויטרס
רוב המערכות בסינגפור ממוחשבות. לי/רויטרס

משרד התקשורת מסר בהודעה נפרדת על הקמת ועדת חקירה ועל פעולה מידית כדי לחזק את מערכות הממשלה נגד מתקפות סייבר נוספות. לא נמסר איזה גוף או גורמים עומדים מאחורי המתקפה.

ראש הממשלה כתב בפוסט בפייסבוק כי הפריצה למידע הרפואי האישי שלו לא הייתה מקרית וכי הוא לא יודע איזה מידע ניסו הפורצים למצוא. "המידע הרפואי שלי הוא לא משהו שאני מספר עליו לאנשים בדרך כלל, אבל אין שם משהו מעורר דאגה", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully