וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר ממעבי הג'ונגל: השריד האחרון של השבט המבודד שנכחד

חבר שבט שכל חבריו נרצחו על ידי חקלאים לפני יותר מ-20 שנה נצפה כורת עץ בתוך הטריטוריה המבודדת שלו. הוא ניזון מציד חזירים וקופים בחץ וקשת ומגדל מטעים. "העובדה שהוא בחיים מעניקה תקווה. הוא הסמל האולטימטיבי"

תיעוד נדיר ממעבה הג'ונגל: השריד האחרון של השבט המבודד שנכחד/צילום: youtube

תיעוד נדיר ממעמקי יער האמזונס בברזיל חושף את החבר האחרון הידוע בשבט ילידי, שחבריו נרצחו על ידי חקלאים לפני כשני עשורים. לפי "הגרדיאן", הוא מוכר כ"אדם הילידי שבחור" והוא תועד על ידי ארגון ממשלתי במדינת המחוז רונדוניה.

האיש, ככל הנראה בשנות ה-50 לחייו, תועד כשהוא ערום למחצה וגודע עץ. ככל הידוע, הוא מגדל מטעי פפיה ותירס משלו. הוא התגלה לראשונה על ידי מומחים לשבטים מבודדים ב-1996 ופניו תועדו לראשונה שנתיים לאחר מכן.

הוא חי לבדו במשך 22 השנים האחרונות, והוא ניזון מציד חזירי יער, ציפורים וקופים באמצעות חץ וקשת.

חבר שבט ילידי ביער האמזונס, ברזיל, 2018. אתר רשמי
לא בא במגע עם העולם. חבר השבט כורת עץ/אתר רשמי

חמישה חברים נוספים בשבט נרצחו על ידי חקלאים וגורמים המשתלטים על אדמות במתקפה ב-1995. הם הרגו חברי שבטים ילידים באמזונס לאורך שנות ה-70 וה-80, אבל לפי הסוכנות הממשלתית להגנה על הילידים, "פונאי", הוא הצליח לשרוד.

לסוכנות יש מדיניות ברורה שלפיה היא אינה יוצרת מגע עם שבטים מבודדים באזור המוגדר כשמורה מוגנת, אך היא הקימה עבור הילידים שמורה משלהם ב-2015.

פיונה ווטסן, מארגון המחקר "הישרדות בינלאומית", אמר ל"גרדיאן" כי התיעוד הוא "יוצא דופן". לדבריה, ל'פונאי' יש חובה להראות שמצבו טוב ושהוא בחיים. הדבר החשוב ביותר מבחינתה הוא לשמור על הטריטוריה שלו. "העובדה שהוא בחיים מעניקה תקווה. הוא הסמל האולטימטיבי".

לפי "פונאי", יש 113 שבטים מבודדים ביער האמזונס בברזיל, ו-27 מהם תועדו על ידיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully