וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של הולנד: חברות רב-תרבותיות הן אלימות

19.7.2018 / 19:18

באירוע בפני עובדים בארגונים בינלאומיים, טען סטף בלוק כי הוא "לא מכיר" חברה בעלת גיוון אתני החיה בשלום. כשסורינאם, מושבה לשעבר של הולנד, הובאה כדוגמה, השיב: "היא מדינה נחשלת בשל הרכב האוכלוסייה". חברי ממשלתו דורשים ממנו הבהרה

שר החוץ של הולנד, סטף בלוק, מאי 2018. רויטרס
הגן על דבריו. שר החוץ של הולנד בלוק/רויטרס

שר החוץ של הולנד, סטף בלוק, גרם לסערה בארצו ובמושבה לשעבר סורינאם אחרי שאמר כי חברות רב-תרבותיות הן אלימות ותיאר את המדינה שבדרום אמריקה כ"מדינה נחשלת" בשל המגוון האתני שלה. דבריו נאמרו באירוע בהאג בשבוע שעבר, אך עלו לכותרות רק אתמול אחרי ששודרו בטלוויזיה המקומית.

"תנו לי דוגמה לחברה רב-אתנית ורב-תרבותית, שבה עדיין חיה אוכלוסייה ילידית, החיה בשלום ובלכידות חברתיות", אמר בולק בפני כינוס של עובדים הולנדים בארגונים בינלאומיים. "אני לא מכיר אחת כזו".

אחרי שמישהו בקהל ציין את סורינאם כדוגמה, שאוכלוסייתה כוללת צאצאים של פועלים מאסיה, עבדים אפריקנים ועמים ילידים, השיב שר החוץ ההולנדי: "אני מעריץ את האופטימיות שלה. סורינאם היא מדינה נחשלת וזה קשור מאוד להרכב האתני שלה".

דסי בוטרסה, נשיא סורינאם בפגישה של המפלגה הדמוקרטית הלאומית 29 ביוני 2017. רויטרס
הורשע בהולנד בסחר בקוקאין. נשיא סורינאם/רויטרס

בולק, חברת מפלגת השלטון השמרנית של ראש הממשלה מארק רוטה, הגן אתמול על דבריו ואמר כי הם "נועדו לעורר שיח נרחב ולשמוע את חוויותיהם של המשתתפים" באותו דיון. לדבריו, "התרומה שלי במהלך החלק של התשובות והשאלות במפגש נועדה בין היתר לעורר תגובות מהקהל. במהלך המפגש הסגור, השתמשתי בדוגמאות שאפשר לראות בהן כבחירה רעה לדיון ציבורי".

בעקבות התבטאויותיו, כמה מפלגות בפרלמנט, כולל כל חברי הקואליציה, דרשו משר החוץ הסברים. "תפקידו של שר החוץ הוא לשמור על יחסים דיפלומטיים", כתב לו חבר הפרלמנט קס ורהובן, ממפלגת המרכז-שמאל D-66, החברה בקואליציה.

סורינאם, שקיבלה את עצמאותה מהולנד ב-1975, חוותה שורת משברים פוליטיים בהיסטוריה שלנה. הנשיא הנוכחי דסי בוטרסה, שמכהן בתפקידו מאז 2010, שלט בשנות ה-80 במדינה בתום הפיכה צבאית אלימה. הוא הורשע בהולנד בהעדרו בסחר בקוקאין. לטענתו, האישומים נגדו נתפרו על ידי ממשלת הולנד.

באותו סרטון, דן בלוק בשבטים אפריקניים ובקבוצות דתיות כדוגמאות לכך שאנשים אינם יכולים להסתדר אלו עם אלו. "אני לא יכול לראות הבדלים בין ההוטו לטוטסי או בין סונים לשיעים", אמר, בהתייחסו לשני שבטים מרכזיים באפריקה ולשני הזרמים המרכזיים באסלאם. "לרוע המזל, הם יכולים. ייתכן שעמוק בתוך הגנים שלנו, אנחנו רוצים להיות חלק מקבוצה מוגדרת".

(עדכון ראשון 15:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully