וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 טונות הזהב יימצאו? התגלתה ספינת קרב רוסית שטבעה ב-1905

"דימיטרי דונסקוי" שקעה בתום עימות עם ספינות קרב יפניות לפני 113 שנה, וצוות חיפוש דרום קוריאני טוען שמצא את שרידיה לחופי אי. לפי ההערכות, אם אכן יתגלה האוצר בבטנה, שוויו יהיה כ-130 מיליארד דולר

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

צוות חיפוש דרום קוריאני טוען שמצא שרידים של ספינת מלחמה רוסית, שלפי דיווחים שונים הכילה כ-200 טונות זהב בשווי של כ-130 מיליארד דולר בעת ששקעה לפני 113 שנה. הספינה "דימיטרי דונסקוי" אותרה בעומק של יותר מ-400 מטר לחופי האי הדרום קוריאני אולאונגדו.

בעיתון ה"טלגרף" הבריטי דווח כי צוות מומחים מקוריאה הדרומית, בריטניה וקנדה איתר את השרידים ביום ראשון האחרון. הם השתמשו בשתי צוללות מאוישות כדי לתעד את כלי השיט, שטבע בשל חדירת מים לסיפון במהלך מלחמת רוסיה-יפן. עוד דווח כי התמונות תיעדו נזק רב שנגרם לספינה בעת עימות עם ספינות קרב יפניות במאי 1905, לצד תותחים ומכונות ירי העטופות בצמחיה ימית, עוגן והגה הספינה.

החברה הדרום קוריאנית "שיניל", שהובילה את החיפושים אחרי הספינה, מסרה כי היא מקווה להעלות אותה מהמצולות באוקטובר או בנובמבר. היא מעריכה כי הזהב שנמצא בבטנה שווה ערך ל-130 מיליארד דולר, אולם יש מומחים שמטילים ספק בכך שאכן היה על סיפונה כמות כזו גדולה של זהב.

החברה הבטיחה כי מחצית מכל אוצר שיימצא יימסר לממשלת רוסיה, ו-10% נוספים יושקעו במיזמי תיירות באי כולל מוזיאון המוקדש לכלי השיט.

שרידי ספינת הקרב הרוסית "דימיטרי דונסקוי" לחופי קוריאה הדרומית. אתר רשמי
שרידי ספינת הקרב הרוסית "דימיטרי דונסקוי" לחופי קוריאה הדרומית/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully