וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: זוהו האחראים להרעלת המרגל הרוסי

19.7.2018 / 17:45

בסוכנות הידיעות PA דווח כי החוקרים סבורים כי אלו שביצעו את המתקפה נגד סקריפל הם אזרחים רוסים, בהתבסס על צילומי מצלמות האבטחה. השר לביטחון הפנים הכחיש את הדיווח: ספקולציה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משטרת בריטניה זיהתה כמה אזרחים רוסים שלפי החשד האחראים להרעלת הסוכן הכפול לשעבר ובתו - כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות PA, שציטטה גורם המקורב לחקירה. סרגיי סקריפל ובתו יוליה נפגעו מגז העצבים נוביצ'וק ב-4 במרץ ואושפזו במשך חודשיים. בריטניה האשימה את רוסיה באחריות להרעלה, אך מוסקבה מכחישה זאת.

לפי הדיווח, האחראים זוהו דרך בחינת מצלמות אבטחה במעגל סגור. "החוקרים מאמינים שהם זיהו את האחראים למתקפה בנוביצ'וק", אמר הגורם. נוביצ'וק פותח על ידי ברית המועצות בשנות ה-70 וה-80. "הם (החוקרים) משוכנים שהם (החשודים) הם רוסים". הוא הוסיף כי התמונות ממצלמות האבטחה הוצלבו עם רישומים של אנשים שנכנסו לממלכה.

המשטרה סירבה להגיב על הדיווח והשר לביטחון הפנים, בן וולאס, אמר כי זאת ספקולציה בלבד.

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
אושפזו במשך כחודשיים בבית חולים. סקריפל ובתו/אתר רשמי, ללא

בעקבות ההרעלה, בעלות בריתה של בריטניה באירופה וארצות הברית התייצבו לצדה והורה על גירוש הדיפלומטים הרוסים הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה. רוסיה הגיבה בצעדים דומים והיא מאשימה את סוכנויות הביון הבריטיות בביום המתקפה נגד סקריפל, לשעבר קצין במודיעין הרוסי, כדי לגרום להיסטריה אנטי-רוסית.

המניע לתקיפתו של סקריפל, ששוחרר מהכלא ברוסיה בעסקת חילופי מרגלים ב-2010 עם ארצות הברית, עדיין לא ברור, כמו גם הסיבה לכך שנעשה שימוש בגז העצבים שלו יש קשרים ברורים לברית המועצות. לפי חלק מהדיווחים, הוא המשיך להעביר מידע לסוכנויות המודיעין בממלכה.

בנוסף לכך, מוקדם יותר החודש מתה דאון סטרג'ס, אחרי שבקבוקון שהגיעה לידיה הכיל נוביצ'וק. בן זוגה, צ'רלי ראולי, עדיין מאושפז בבית החולים. הם נפגעו בעיר הסמוכה לסולסברי, שם נפגעו סקריפל ובתו יוליה. גם שוטר שהגיע לזירה הראשונה במרץ נפגע, אך שוחרר מבית החולים כעבור כמה ימים.

(עדכון ראשון: 11:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully