וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלטון ההמון": גל מעשי לינץ' בהודו בשל שמועות ברשתות החברתיות

18.7.2018 / 6:45

בית המשפט העליון הקציב לממשלה ארבעה שבועות כדי להגיב על קריאתו להעביר חוקים חדשים למלחמה בתופעה. זאת אחרי שבתקופה האחרונה אירעו שורת מקרים שבהם תקף המון זועם אנשים שהואשמו ללא ביסוס בחטיפת ילדים

שוטרים מחוץ לבית המשפט בעיר צ'נאי, הודו, 17 ביולי 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ לבית המשפט בעיר צ'נאי, הודו, 17 ביולי 2018/רויטרס

בית המשפט העליון של הודו קרא אתמול (שלישי) בממשלה להעביר חוקים חדשים שישמשו כלי הרתעה נגד מעשי לינץ', בעקבות שורה ארוכה של מקרים שבהם המון זועם הכה אנשים למוות.

בסוף השבוע האחרון נרצח עובד במוקד טלפוני בן 32 במדינת המחוז קרנאטקה שבדרום הודו, בעקבות שמועות שהופצו נגדו על כך שהוא חטף ילד. בתקופה האחרונה אירעו שורת תקיפות דומות בשל הודעות כוזבות שהופצו ברשתות החברתיות על חוטפי ילדים.

מעשי לינץ' בוצעו גם על ידי ארגוני הינדיים, המתנגדים לשחיטת פרות, בסוחרי בקר, בעיקר מקהילת המיעוט המוסלמי ובאחרים שאותם האשימו באכילת בשר. רוב האוכלוסייה ההינדית מחשיב את הפרות קדושות.

"אנחנו חושבים שראוי להמליץ לפרלמנט לחוקק עבירה נפרדת למעשי לינץ' ולקבוע ענישה מתאימה. חוק מיוחד בתחום זה יחדיר תחושת פחד", קבע בית המשפט במהלך שימוע בעתירה שהוגשה על ידי פעילים הדורשים לעצור את פעילותן של אותן קבוצות הינדיות. הם טוענים שהן התחזקו מאז הוקמה ממשלתו הלאומנית של ראש הממשלה נרנדרה מודי ב-2014.

בית המשפט ביקש מהממשלה לענות על הבקשה בתוך ארבעה שבועות. "המעשים המחרידים של 'שלטון ההמון' אינם יכולים להפוך לחוק", הדגיש בית המשפט.

(עדכון ראשון: 20:50)

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully