וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של דיונים: אל"מ אבי בלוט מונה למזכיר הצבאי לרה"מ

נתניהו החליט למנות את מפקד חטיבת הקומנדו שיחליף את תא"ל טולדנו שיתמנה לפקד על אוגדת עזה. בחודש שעבר נפרץ רכבו של בלוט, שנפצע בקרב במהלך מבצע "עופרת יצוקה", ונגנב ממנו תיקו האישי, דבר שהעמיד בספק את בחירתו לתפקיד

אל"מ אבי בלוט, מפקד חטיבת הקומנדו. דובר צה"ל
אל"מ בלוט/דובר צה"ל

אלוף-משנה אבי בלוט ימונה למזכיר הצבאי לראש הממשלה, כך החליט היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיאום עם שר הביטחון אביגדור ליברמן וראש המטה הכללי גדי איזנקוט. עם מינויו לתפקיד, יועלה אלוף-משנה בלוט, שמשמש מפקד חטיבת הקומנדו, לדרגת תת-אלוף ויחליף בתפקידו את תת-אלוף אליעזר טולדנו ששירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות וימונה למפקד אוגדת עזה. מועד ההחלפה יסוכם בקרוב. טולדנו כבר מחכה להיכנס לתפקידו הבא כמפקד אוגדת עזה כמה חודשים, אך נתניהו התמהמה בקבלת ההחלטה על זהות מחליפו.

לפי הנוהג, ראש הממשלה בוחר מזכיר צבאי מבין מועמדים שמציג בפניו הרמטכ"ל, אך נתניהו לא היה מעונין באף אחד מהמועמדים שאיזנקוט הציג בפניו מלכתחילה וביקש לפגוש מועמד אחר - תת-אלוף עופר וינטר, שמשמש כיום ראש מטה פיקוד מרכז ונחשב לקצין המזוהה מאוד עם המגזר הדתי-לאומי. עם זאת, איזנקוט הבהיר לנתניהו ולוינטר כי הוא מתנגד למינויו לתפקיד המזכיר הצבאי והמינוי ירד מהפרק. בחודשים האחרונים נתניהו קיים סבב ראיונות נוסף שבסופו בחר בבלוט לתפקיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, המתאם המיוחד לעניני שבויים ונעדרים ירון בלום, המזכיר הצבאי אליעזר טולדנו, ראש המלל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לשכת ראש הממשלה בירושלים.. קובי גדעו7 לעמ, מערכת וואלה! NEWS
טולדנו לצד נתניהו, החודש/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעו7 לעמ

בחודש שעבר נפרץ רכבו של אלוף-משנה בלוט ונגנב ממנו תיקו האישי. צה"ל פתח בחקירת הנושא. גורמי צבאי סיפרו כי בלוט הוציא מרכבו את תיק המסמכים והטלפון המסווג מסוג "ורד הרים". בתיקו האישי שברכב נותר מסמך בעל רמת סיווג מאוד נמוכה והיחס בצבא למקרה הוא בהתאם. גורמי צבא הדגישו כי אין להשוות את המקרה הזה בחומרתו לאירועים אחרים כמו גניבת מחשב אישי או תכנית אופרטיבית.

בלוט הוא יליד ירושלים, חובש כיפה סרוגה. הוא התגייס לחטיבת הצנחנים ופיקד על גדוד 101. בהמשך נפצע במבצע "עופרת יצוקה", פונה לבית החולים סורוקה ויצא מהלחימה תוך כדי מינוי מג"ד אחר שיפקד על הגדוד.

לאחר מכן פיקד על יחידת מגלן, ומונה בהמשך לפקד על חטיבת יהודה. יצא ללימודים בארצות הברית בבית הספר למלחמה של צבא ארצות הברית. היה מח"ט במילואים של חטיבת צנחנים מובחרת, פיקד על קורס מפקדי פלוגות וגדודים. בחודש אוגוסט קיבל את הפיקוד על חטיבת הקומנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully