וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט' באב: זמני תחילת צום תשעה באב ויציאתו; רבבות מתכנסים בכותל

בעולם היהודי מציינים את חורבן בתי המקדש בצום ובמנהגי אבלות, ורבים מתכנסים ברחבת הכותל המערבי בירושלים. הצום נחשב לשני בחשיבותו בלוח השנה היהודי, אחרי יום הכיפורים. במד"א פרסמו הנחיות בריאותיות לצמים

תפילת איכה בהרודיון - ליל תשעה באב .. ערן קרוזאל, מערכת וואלה! NEWS
תפילת תשעה באב בהרודיון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ערן קרוזאל

מאות אלפי יהודים ברחבי העולם מציינים החל מאתמול (שבת) את צום תשעה באב. הצום ומנהגי האבלות על חורבן שני בתי המקדש ימשכו כיממה, ורבבות מאמינים נוהרים לרחבת הכותל המערבי ולבתי הכנסת המקומיים.

במסגרת המנהגים המוכרים ביום זה, המתפללים נוהגים לשבת על הקרקע, יחפים או עם נעלי בד כאות לאבל, לקרוא מגילת איכה ולשאת קינות על חורבן בית המקדש. החנויות, המסעדות ואתרי בילוי ייסגרו לקראת ערב. התפילות ומנהגי האבלות צפויים להימשך לאורך כל הלילה והיום, עד לצאת הצום בערב יום ראשון.

זמני כניסת הצום ביום שבת: בירושלים -19:43, בתל אביב - 19:45, בחיפה - 19:45 ובבאר שבע - 19:43. זמני יציאת הצום ביום ראשון: בירושלים - 20:13, בתל אביב - 20:15, בחיפה - 20:15 ובבאר שבע 20:13.

צום תשעה באב הוא השני בחשיבותו בלוח השנה היהודי, אחרי יום הכיפורים. בנוסף לאיסורי האכילה והשתייה, במהלך הצום נהוג להימנע גם מרחצה, מנעילת מנעלי עור ומקיום יחסי אישות. כמו כן, במהלך היום חל איסור הלכתי על לימוד תורה.

ההמלצות לצמים: הישארות בצל - והשגחה על ילדים וקשישים

לדברי מד"א, בכל שנה מטופלים נפגעים רבים מהתייבשות, חולשה, התעלפויות ותשישות כתוצאה מהצום ומהחום הכבד השורר בעונה זו. בארגון פרסמו הנחיות עבור הצמים, הכוללות בין היתר הישארות במקומות מוצלים, ממוגזים ומרווחים על מנת להימנע מפגיעה בתפקוד הכליות. יש לשים לב במיוחד לילדים וקשישים, וזאת עקב עומס החום הצפוי להתקיים בעת הצום. על נשים בהריון להיוועץ עם הרופא המטפל ועל חולים וקשישים להתייעץ עם רופא ולהמשיך ליטול תרופות כבשגרה.

במד"א המליצו להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין. כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משאות מתוקים המגבירים תחושת צמא וכן להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, דוגמת חמוצים ופיצוחים. על ילדים שאנים רגילים לצום ואינם נחים במהלכו יש להקפיד על שתייה מספקת ושהות באזורים מולצים. בארוחה המפסקת מומלץ לשלב מכל קבוצות המזון.

ביציאת הצום, מומלץ להתחיל בשתייה פושרת מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם גבינה, ולאחר כשעה לאכול ארוחה קלה.

(עדכון ראשון: 21.7, 23:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully