וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו הכנסת, לא קופה ב-H&M": שמלה ללא שרוולים עוררה סערה במליאה

16.7.2018 / 21:54

ח"כ נאוה בוקר העירה לח"כ יעל כהן פארן על שמלה שלבשה במהלך דיון על הצעת חוק, ונאלצה לחזור בה. בטוויטר סערו הרוחות, כשהח"כים השונים התייצבו כל אחד בצדו האחר של הוויכוח. "הופכים את הכנסת לשכונה"

עריכה: שניר דבוש

במליאת הכנסת התפתחה הערב (שני) מהומה כשסגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) שניהלה את הדיונים במליאה העירה לח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) על כך שהיא לובשת שמלה ללא שרוולים, שלטענתה אינה מכבדת את הכנסת. ח"כ כהן פארן שעלתה להגיב על הצעת החוק שנדונה במליאה הגיבה לה: "זו הפעם הראשונה שאני מקבלת הערה על קוד לבוש, בטח מח"כ אחר. לדעתי זה לא במקום". ח"כ בוקר לא ויתרה, והשיבה כי "יש קוד לבוש". ח"כים באופוזיציה, בעיקר ממפלגתה של כהן פארן אמרו לבוקר כי קוד הלבוש לא חל על חברי הכנסת, אלא רק על מבקרים.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין ניסתה לסייע לחברתה והגישה לה ג'קט, וח"כ חיליק בר תהה: "מדוע כשהשר אורי אריאל בא לפה עם סנדלים וג'ינס לא אמרת לו כלום?". בוקר ניסתה לצנן את המתקפה עליה ואמרה: "חשבתי שקוד לבוש תקף גם לגביכן, אבל לצערי לא". כשנדרשה להתנצל השיבה: "אמרתי שטעיתי", אך לא התנצלה. בהמשך כינתה ח"כ כהן פארן את ח"כ בוקר "חצופה".

קוד לבוש בכנסת - ח"כ פארן לח"כ בוקר לאחר שהעירה לה על לבושה: "את חצופה, תתנצלי". אתר רשמי
בוקר וכהן פארן במליאת הכנסת, הערב/אתר רשמי

מאוחר יותר צייצה ח"כ כהן פארן בתגובה כי "בוקר התבלבלה וחשבה כי דוכן יו"ר הכנסת זו קופה ראשית ב-H&M. היא מצאה לנכון להשליט משטרת צניעות ולהעיר לי שהשמלה שלי אינה מכבדת וחשופה. גברת בוקר, אין לך זכות להעביר דיקטטורת סטייל וצניעות. זכותי להתלבש בכל צורה שבה אבחר".

מי שיצא להגנתה של בוקר הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שצייץ בטוויטר כי "קוד לבוש מכובד הוא עניין של גברים ונשים כאחד והוא לא קשור ל'משטור גופה של האישה'. הוא קשור לכבוד הכנסת והציבור. בוודאי כשההערה באה מפיה של אישה". לדבריו, "אם הייתי עולה לדוכן עם גופיה גם לי היו מעירים, וזה לא היה קשור ל'משטור גופו של הגבר'". את הדברים כתב סמוטריץ' בתגובה לציוץ שפרסמה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שכינתה את הערתה של ח"כ בוקר "חוצפה", כיוון שמדובר ב"עוד ניסיון עלוב למשטור גופה של האישה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה הופעתה של חברת כנסת במליאה עוררה מהומה. לפני כשנה וחצי, בכנסת הנוכחית, ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) הגיעה למשכן הכנסת כשהיא לבושה בשמלה ללא שרוולים ועוררה תגובות נגדה. שפיר עלתה להשיב מעל דוכן הנואמים לדבר ביקורת שהשמיע נגדה אחד מהח"כים בקואליציה, ותוך ויכוח שהתפתח בינה לבין ח"כים נוספים מהקואליציה קרא לעברה ח"כ אורן חזן (הליכוד): "אם אני הייתי מגיע עם גופייה לכנסת היו נותנים לי לדבר?". חזן חזר על המשפט פעם נוספת, אולם שפיר לא שמעה את הערותיו. מאוחר יותר היא מתחה ביקורת חריפה על דבריו בטוויטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נאוה בוקר בדיון במליאת הכנסת, אוגוסט 2016. צילום מסך
ח"כ נאווה בוקר בימים חמים יותר, אוגוסט 2016/צילום מסך

ח"כ בוקר מסרה בתגובה כי "בשעה שאורחי הכנסת מסולקים אחר כבוד בשלב הבידוק הביטחוני בשל לבוש בלתי הולם, כמו גופיה או מכנסי ברמודה, מגיעה חברת כנסת לדוכן המליאה עם שמלה ללא שרוולים וכששאלתי אותה 'מה בנוגע לקוד הלבוש?' היא התרעמה. נאה דורש - נאה מקיים? לא נראה כך. הייתי חברה בוועדה שקבעה את קוד הלבוש והייתי מצפה מחברות וחברי הכנסת לאמץ את הקוד ולכבד את המליאה ואת הכנסת גם בלבושם".

לדברי בוקר, "כנהוג בבבתי נבחרים ופרלמנטים בעולם, בשנת 2006 הנהיגה יושבת ראש הכנסת דאז, דליה איציק קוד לבוש לבאי הבית, שיהלום את כבוד המשכן. כסגנית יו"ר הכנסת אני מחויבת לשמור על כבודה של הכנסת".

ובכל זאת, ברשתות החברתיות שותפה הערב שוב ושוב תמונתה של ח"כ בוקר עצמה כשהיא לובשת שמלה ללא שרוולים במליאה בחודש אוגוסט 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully