וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידות אדמה ומצבי חירום: הקבינט אישר 5 מיליארד שקל למיגון הצפון

בביקור בפיקוד העורף אושרה התכנית לשיפור המוכנות לאסונות טבע במקומות המועדים לנזקים ובהיערכות למצבי חירום ביטחוניים. "החלטה היסטורית לתושבי הצפון, לערים שיושבות על השבר הסורי-אפריקני ולעורף הישראלי", אמר השר ליברמן

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (שני) להקים צוות משותף בראשות המטה לביטחון לאומי ובהשתתפות משרד הביטחון, משרד האוצר ומשרדי ממשלה נוספים שיגבש תכנית רב-שנתית בהיקף של כחמישה מיליארד שקלים לשנים 2019-2030 להמשך פעילות מיגון העורף בצפון הארץ וכן לשיפור המוכנות לרעידות אדמה ולמצבי חירום.

חברי הקבינט בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ערכו מוקדם יותר היום סיור בפיקוד העורף והשתתפו בדיון על מוכנות העורף האזרחי למצבי חירום. בביקור, שתוכנן מראש לפי תכנית העבודה השנתית, הוצגה בפני חברי הקבינט תמונת המצב על מוכנות העורף לתרחישי חירום ביטחוניים ולרעידות אדמה.

ביקור ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובכירים במערכת הביטחון  בפיקוד העורף 16 ביולי 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
חברי הקבינט בסיור בבסיס פיקוד העורף, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

בנוסף, הטיל הקבינט על הממונה על התקציבים באוצר ועל מנכ"ל משרד הביטחון להצביע תוך שלושה שבועות על מקור תקציבי של 500 מיליון שקלים מתוך תקציב התכנית, לביצוע בשנים 2019-2018 לצורך מיגון מוסדות ציבור, מבני מגורים ומיגון נוסף בהתאם לסדרי העדיפויות של פיקוד העורף.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי "כי אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על האמון במערכת הביטחון. זוהי החלטה היסטורית לתושבי הצפון, לערים שיושבות על השבר הסורי אפריקני ולעורף הישראלי כולו". התכנית שגובשה בהנחיית ליברמן, נותנת מענה למיגון העורף בדגש על מיגון האזרחים, השירותים החיוניים והרציפות התפקודית בצפון הארץ ומפני רעידות אדמה. מדובר בתכנית רב-שנתית שתהווה מסגרת יציבה לתכנון יעיל ולגמישות בעת הביצוע, בהתאם לתקציב שיאושר בפועל, וניתן יהיה להתחיל ביישומה באופן מיידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיזוק זמני לבניין שנפגע ברעידת האדמה בטבריה. דוברות עיריית טבריה, מערכת וואלה! NEWS
נזק שנגרם ברעידת אדמה בטבריה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית טבריה

התכנית כוללת התמקדות בכ-300 רשויות מקומיות בצפון, בטווח של עד 45 ק"מ מהגבול ובשש ערים בצפון ובדרום שיושבות על השבר הסורי אפריקני ונמצאות בסיכון לפגיעה בתרחיש של רעידת אדמה. במסגרת התוכנית, יינתן סיוע בבניית ממ"ד לכל אזרח עד לטווח של 45 ק"מ מגבול הצפון, מיגון תשתיות קריטיות בכל אזור הצפון וחליפת מיגון מלאה לכלל הישובים צמודי הגדר.

ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, אמר בתגובה לאישור התוכנית כי "מדובר בהחלטה אסטרטגית משמעותית עבור יישובי הצפון, שתאפשר לממשלה ולצה"ל לנהל את המערכות הביטחוניות בזמן שלאזרחים תהיה תשתית מיגון ראויה. מיגון הוא חלק משמעותי בבניית החוסן של העורף האזרחי אל מול האתגרים והשינויים שמתרחשים בגבול הצפון. אנו ראשי הרשויות נדאג ליישם ולממש את התכנית במהירות וביעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully