וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני הפיוס: אריתריאה פתחה מחדש את שגרירותה בבירת אתיופיה

16.7.2018 / 11:51

שתי האויבות לשעבר ממשיכות לשקם במהירות את יחסיהן, ומנהיגיהן השתתפו בטקס רשמי באדיס אבבה שבו הונף דגל אריתריאה. זאת אחרי 20 שנות נתק ועוינות סביב סכסוך בגבול

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אריתריאה פתחה היום (שני) מחדש את השגרירות שלה באתיופיה, עם המשכה המהיר של ההפשרה בין שתי השכנות שבשבוע שעבר הכריזו על סיום הסכסוך בין שני העשורים ביניהן, שבו נהרגו עשרות אלפי בני אדם.

ראש ממשלת אתיופיה אבייה אחמד ונשיא אריתריאה אייסיס אוופריק פתחו מחדש את השגרירות באדיס אבבה בטקס קצר, שבמהלכו נוגן המנונה של אריתריאה. השניים הניפו יחד את דגל אריתריאה במבנה המשופץ. לאחר מכן, שב נשיא אריתריאה לארצו בתום ביקור בין שלושה ימים.

"זהו עוד ציון דרך ביחסי השלום והחברות המיוחדים והאיתנים ששתי המדינות מפתחות בכנות בזמנים החשובים הללו", כתב שר המידע של אריתריאה, ימין מסקל, בחשבון הטוויטר שלו.

בשבוע שעבר, הכריזו שני המנהיגים על סוף "מצב המלחמה" ביניהן, במהלך פסגה באסמרה, בירת אריתריאה. אבייה חתם שם על הסכם לחידוש היחסים, אחרי נתק של כ-20 שנה. לאחר מכן, הגיע אייסיס לביקור גומלין. אלפים קיבלו את פניו עם נחיתתו באדיס אבבה ביום שבת, ולבשו חולצות עם פרצופיהם של מנהיגי שתי המדינות. אתמול הם השתתפו בקונצרט למען השלום.

אריתריאה התפצלה מאתיופיה ב-1993 בתום מאבק ארוך על עצמאותה, אך מלחמת גבול ביניהן פרצה ב-1998. שנתיים לאחר מכן נחתם הסכם שלום ביניהן, אבל אתיופיה סירבה ליישם אותו ואמרה כי היא רוצה לנהל שיחות נוספות. מאז נותרו צבאות המדינות במצב כוננות בגבול והחשש הביטחוני היה בראש סדר העדיפויות שלהן.

המהלך ההיסטורי החל עם עלייתו של אבייה לשלטון באפריל. הוא הבטיח כי יקבל את ההסכם במלואו ויקדם רפורמות פוליטיות וכלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully