וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטימות בשמיים: חולה בניוון שרירים הורד מטיסה בגלל הציוד הרפואי

16.7.2018 / 9:50

במזוודה של נתאנל כהן המרותק לכיסא גלגלים נמצאו אביזרים הנחוצים לתפקודו היומיומי, אך אנשי הבידוק הביטחוני לא הסכימו להעבירם בטענה שעוררו חשד. בני המשפחה טענו כי נערכו מראש עם האישורים הנחוצים, אך הורדו מהמטוס. אביו: מה כבר יכול להיות במזוודה של ילד מונשם?

עריכה: יאיר דניאל

נתנאל כהן בן ה-19, סובל מניוון שרירים ומרותק לכיסא גלגלים, הגיע לנמל התעופה בן גוריון כדי לטוס עם משפחתו לחופשה בטיסת אל על ליוון. אלא שאז, במפתיע, נקרא כהן לרדת מהטיסה משום שמזוודתויו שהכילו את הציוד הרפואי עוררו חשד. במהלך האירוע, שפורסם לראשונה אמש (ראשון) ב"החדשות" במהדורה המרכזית, נדרשה גם משפחתו לרדת מהמטוס, לאחר שמזוודתיו לא עברו את הבידוק הביטחוני.

במזוודות נמצאו אביזרים ומכשירים הנחוצים לתפקודו היומיומי של נתנאל. בני המשפחה טענו כי נערכו מראש לטיסה, ודאגו לקבל אישורים הכרחיים בכדי שהציוד הרפואי יעלה יחד עם נתנאל לטיסה. למרות זאת, המזוודה שהכילה את הציוד הרפואי של נתנאל נתקעה בביטחון ולא הועלתה למטוס. לא עבר זמן רב וצוות המטוס שרצה לעמוד בלוחות הזמנים, הוריד את המשפחה שחשה מושפלת, והטיסה יצאה ליוון בלעדיהם.

מטוס בואינג  739- חזר לנתב"ג בגלל עשן בתא הנוסעים, עליו 130 נפשות, 10 באפריל 2018. דוברות רשות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
מטוס אל על בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רשות התעופה

"ככה מתייחסים למוגבלים? בצורה כזאת? בושה. זה ראש קטן", אמרה ריקי, אמו של נתנאל לעובדי רשות שדות התעופה שהורו להם לרדת מהמטוס. "מילאנו את כל האישורים הנחוצים - רופא אל על חתם על אישור הטיסה. כל החיים שלו במזוודה, מכשיר ההזנה שלו, מכשיר ה'סאקשן' לשאיבת ההפרשה. ברגע שנגמרת לו הבטרייה, אין לנו מכונת הנשמה בלי המזוודה הזאת". מאיר, אביו של נתאנל, הוסיף כי "נתנאלי קוגניטיבית ומנטלית מבין הכול. מה כבר יכל להיות במזוודת ציוד רפואי של ילד מונשם? פצצה?".

לאחר המתנה בנתב"ג הועלתה המשפחה אתמול בשעות הערב על טיסה ליוון. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה ריקי כי "בכוונת המשפחה להגיש לתלונה עקב עוגמת הנפש שנגרמה לנו בשדה התעופה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אל על: "נתב"ג לא אישר הטסת המזוודה - והמשפחה בחרה לרדת מהטיסה"

מחברת אל על נמסר כי "בניגוד לעולה מהסיקור התקשורתי, לחברה אין אשמה בנושא והשחרת פניה של החברה אינה במקום. אנשי אל על עשו מבעוד מועד ובהירתמות מלאה לארגן את טיסתו של הילד ברצון, בחמלה ובאהבה באופן הטוב ביותר. ביטחון רשות שדות התעופה לא אישר את העמסת אחת ממזוודות המשפחה לאחר התראה שעלתה במהלך השיקוף בנתב"ג ולאחר שמידע זה נמסר למשפחת הנוסע היא ביקשה לצערנו באופן טבעי ומובן להשיב המטוס לעמדה ולרדת מהטיסה. החברה נרתמה לסייע למשפחה בכל צרכיה ומנהלים בכירים באל-על, לרבות תחת פיקוחו האישי של המנכ"ל, טיפלו באופן אישי במשפחה בטרקלין המלך דוד עד שהמריאה בטיסה הבאה ליעד עוד באותו היום".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "החלטת חברת התעופה להוריד את הנוסע מהטיסה נבדקת. ממצא בטחוני שהתריע בכבודת הנוסע חייב בדיקה על פי הנחיות הבינלאומיות. בנתב"ג עושים מאמצים רבים כדי שחווית נוסעים נעזרים תהיה נעימה, במעבר מהיר ללא תורים, כולל עמדות מהירות לצ'ק אין וביטחון".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully