וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר אסד טוען: ישראל תקפה בסיס במחוז חאלב

לפי הדיווחים בסוריה הותקף אזור נמל התעופה א-ניראב. לא היו נפגעים אך נגרם נזק למקום. גורם צבאי סורי: "התקיפה הנואשת נועדה לעזור לטרוריסטים בעקבות התבוסות שלהם בדרעא ובקוניטרה". התקיפה אירעה לפני הפסגה בין טראמפ לפוטין ואחרי שיחה בין נתניהו לטראמפ

אתר רשמי

משטר אסד האשים אתמול (ראשון) בערב את ישראל בתקיפת בסיס צבאי באזור חאלב - כך דיווחה רשת אל-מיאדין. בכלי תקשורת אחרים דווח כי הבסיס שהותקף שימש כוחות איראנים הפועלים בסוריה. סוכנות הידיעות הסורית ציינה כי המתקפה התמקדה באזור הסמוך לנמל התעופה א-ניראב ובמהלכה לא היו נפגעים, אך נזק רב נגרם במקום. גורם צבאי סורי אמר כי "התקיפה הנואשת נועדה לעזור לטרוריסטים בעקבות התבוסות שלהם בדרעא ובקוניטרה".

האירועים המדוברים התרחשו יום לפני פגישתם הצפויה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שתתקיים בין השאר על רקע פעילותה של רוסיה בסוריה, ולאחר הפגישה שקיים ראש הממשלה נתניהו עם פוטין בנושא לקראת סוף השבוע האחרון.

התקיפה בסוריה חאלב ה-18 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת הסיס צבאי הבאזור חאלב, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
תקיפת מטרות בסוריה, מאי 2018. רויטרס, רויטרס
משטר אסד האשים את ישראל בתקיפה/רויטרס, רויטרס

"במשך 40 שנה לא הייתה בעיה עם משטר אסד, אך אנחנו לא מתכוונים לקבל את איראן לא ליד הגבול שלנו, ולא בשום מקום בסוריה", אמר נתניהו בתום פגישתו עם פוטין. לדבריו, רוסיה הרחיקה את הכוחות האיראניים שפעלו בסוריה למרחק של עשרות קילומטרים מגבול ישראל. "‏אנחנו לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה", הבהיר. "אנחנו נפעל, ונשמור על חופש הפעולה למניעת ההתבססות ולמנוע את חימוש חיזבאללה בלבנון, דרך סוריה".

בבוקר שאחרי הפגישה שוגר טיל פטריוט בצפון הארץ לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב משטח סוריה. תושבים בדרום הגולן דיווחו על קולות נפץ ועל עשן בשמי האזור. מדובר צה"ל נמסר כי השיגור בוצע בעקבות כלי הטיס שפעל במרחב החיץ ויורט . "צה"ל ימשיך לפעול מול נסיונות הפרה של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, לא יאפשר הפרה של הריבונות הישראלית ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה", נמסר.

פגישת נתניהו-פוטין - ראש הממשלה: "נמשיך לפעול בתקיפות נגד כל חדירה אווירית או קרקעית לשטח ישראל". רויטרס
נתניהו ופוטין לאחר פגישתם בסוף השבוע שעבר/רויטרס

בפתח השבוע שעבר דיווחו בסוריה על תקיפה בבסיס T-4 המשמש את חיל האוויר של צבא משטר אסד באזור חומס. על פי הדיווחים, בעקבות האירוע הופעלה מערכת נ"מ באזור, והתקיפה סוכלה. לדברי בכיר בצבא סוריה הפועל בדרום המדינה, מערכת הנ"מ יירטה טילים שנורו מכיוון הכפר א-טנף שבדרום המדינה. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על הרוגים בקרב הכוחות האירניים והמיליצות הפרו-איראנייות בבסיס.

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי 6-4 טילים נחתו מחוץ לשטח הבסיס וגרמו לנזק כבד. זמן קצר לאחר האירוע, בסוריה האשימו את ישראל כמי שעומדת מאחורי התקיפה. גורם צבאי בצבא אסד אף טען כי מדובר ב"ביטוי לתוקפנות הישראלית באזור". בנוסף, בסוריה טענו כי במהלך התקיפה, כלי טיס ישראלי נפגע - מה שאילץ אותו לסגת. הארגון הסורי לזכויות אדם טען כי התקיפה בבסיס בחומס כוונה נגד כוחות איראניים.

הרס בבסיס במחוז חאלב, סוריה, אחרי תקיפה של ישראל, לפי הדיווחים, 30 באפריל 2018. טוויטר, אתר רשמי
התקיפה באזור חאלב באפריל/אתר רשמי, טוויטר

באפריל הותקפו בטילים כמה יעדים בהם בבסיס צבאי באזור חאלב. העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, ייחס את התקיפות לחיל האוויר ואמר כי נעשה שימוש בפצצות חודרות בונקרים נגד מחסני נשק של המשטר ומשמרות המהפכה של איראן.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפות נהרגו לפחות 26 בני אדם, רובם איראנים ועיראקים, וארבעה מהם סורים. עוד דווח כי נפצעו כ-60 לוחמים נוספים וכי מניין ההרוגים עשוי לעלות. בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א דווח תחילה כי 18 לוחמים איראנים נהרגו, אך בסוכנות הידיעות תסנים, שציטטה גורם בכיר בטהראן, הכחישו זאת ואת עצם התקיפה.

בתמונות ובסרטונים מהאזור שפורסמו ברשתות החברתיות נראו פיצוצים אדירים, שלפי ההערכות נגרמו כתוצאה מפיצוצי משנה במחסני הנשק. לפי הדיווחים, התקיפה הייתה כה עזה, עד שבסוריה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 2.6. לפי העיתון אל-אחבאר, זאת הוכחה לכך כי ישראל אחראית לתקיפות. בישראל סירבו להתייחס לדיווחים, אך הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לאחר מכן לדיון בקריה בתל אביב.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully