וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אותר הבקבוקון שהכיל את גז העצבים שפגע בזוג

14.7.2018 / 16:25

היחידה ללוחמה בטרור מצאה את המקור שגרם למותה של אישה בדרום-מערב אנגליה ולפגיעה קשה בבן זוגה, אולם לא ברור אם היה זה אותו נוביצ'וק שפע בסקריפל ובתו. מומחים עצמאים הוזמנו לממלכה לאמת זהות החומר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

היחידה ללוחמה בטרור של בריטניה הודיעה אתמול (שישי) כי היא סבורה שאיתרה את מקור גז העצבים נוביצ'וק שהרג אישה בדרום-מערב אנגליה והותיר את בן זוגה במצב אנוש. דאון סטרג'ס, בת 44, מתה כשבוע אחרי שנחשפה לחומר המסוכן בסמוך לעיר סולסברי, שם הורעלו במרץ האחרון הסוכן הכפול הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה מאותו חומר. בן זוגה צ'רלי ראולי, בן 45, נותר מאושפז בבית החולים, אולם מצבו התייצב.

"ביום רביעי אותר בקבוקון קטן במהלך החיפושים בביתו של צ'ארלי באמסברי", מסרה המשטרה. "מומחים אישרו עתה כי החומר שהיה בו זה נוביצ'וק". המשטרה הוסיפה כי מבחנים נוספים נערכים כעת כדי לבחון אם החומר היה מאותה סדרה שהרעילה את הסקריפלים, ומאין הגיע הבקבוקון. "זאת התפתחות חשובה וחיובית, אך אנחנו לא יכולים להבטיח שלא נותר עוד חומר", אמר ראש היחידה, ניל באסו.

מומחים עם חליפות נגד חומרים מסוכנים בעיירה אמסברי, בריטניה, 6 ביולי 2018. רויטרס
מומחים עם חליפות נגד חומרים מסוכנים בעיירה אמסברי, בריטניה, 6 ביולי 2018/רויטרס

בריטניה ובעלות בריתה במערב האשימו את רוסיה בתקיפה במרץ, שהובילה לגירוש הגדול ביותר של דיפלומטים רוסים ממדינות המערב מאז המלחמה הקרה. מוסקבה דחתה את הטענות והגיבה בגירוש דיפלומטים משלה.

לפי משרד החוץ של בריטניה, מומחים עצמאיים מהארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי הוזמנו להגיע לממלכה בתחילת השבוע כדי לאמת שאכן היה שימוש בגז העצבים נוביצ'וק, שפותח על ידי ברית המועצות.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully