וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלושה ימים בשבי - כרים שב הביתה להוריו: "התגעגעתי לאימא ואבא"

הילד בן ה-7 אותר באחת מסמטאות רמאללה והועבר למחסום תאנים הסמוך לקלנסווה, שם נפגש לראשונה עם בני משפחתו. סמוך לביתם התאספו כאלף תושבים כדי לחגוג את שחרור הילד. אביו: "העיקר שהילד חזר בשלום, מודה לכולם"

צילום: אבי אשכנזי, ויותם רונן

שלושה ימים לאחר שנחטף מפתח ביתו שבקלנסווה, כרים ג'מהור בן ה-7 שב הערב (שישי) לביתו לזרועות אימו ואביו. סמוך לביתו התאספו כאלף מתושבי עירו כדי לחגוג את שובו ולחזות באירוע המרגש. קרובים ומכרי המשפחה נשאו את הילד שהתקבל בפרחים ובסוכריות על גבם, חיבקו ונישקו אותו. גם חברי הכנסת אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה ואיימן עודה (הרשימה המשותפת) הגיעו לקלנסווה לקראת שובו של הילד הביתה ונשאו נאומים.

"אני מרגיש טוב, התגעגעתי לאימא ואבא", אמר כרים. "תודה לאל, אני אוהב את כולכם". אביו, ג'אבר, הודה לכולם על הסיוע. "העיקר שהילד בסדר". אמו של כרים, ופאא, חיבקה אותו בחוזקה. "תודה למשטרת ישראל ולכל מי שעזר", אמרה. "שאלוהים ישמור על כל הילדים. אני לא הולכת לישון הלילה - אני רק רוצה לחבק אותו ולדבר איתו".

הילד כרים ג'ומהור מתקבל בחגיגות עם חזרתו לקלנסווה לאחר שנחטף, 13 ביולי 2018. פאנט
התקבל עם זר פרחים לבן. כרים ג'מהור, היום/פאנט
הילד כרים ג'ומהור מתקבל בחגיגות עם חזרתו לקלנסווה לאחר שנחטף, 13 ביולי 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
חגיגות סמוך לבית המשפחה. כרים ג'מהור, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

ג'מהור אותר בשטחי הרשות הפלסטינית, והועבר ממחסום תאנים הסמוך לקלנסווה, שם המתינו כוחות משטרה גדולים ובני משפחתו שנדרשו לזהותו. הוא נלקח למשטרת מחוז המרכז ברמלה לבדיקה רפואית ומשם למשפחתו.

"שלושה ימים עובדים על החזרת הילד, ברוך השם הוא חזר, מצאנו אותו באחד הרחובות ברמאללה", סיפר אחד המתווכים שסייע להחזרת הילד. "צריך לחזק את הילד, הוא אמר שהוא רוצה את אמא ואבא ובכה. הרגענו אותו". אביו של כרים סיפר עם שחרור בנו כי אלפים ברמאללה חיפשו אחר הילד. "יש הרבה אנשים שעד אתמול הציעו לי 'כמה אתה משלם כדי להביא לך את הילד'. רק המשטרה עזרה לנו, צריך שכולם ידעו שילד זה לא בשביל כסף", אמר.

החזרת הילד החטוף כרים ג'ומהור, 13 ביולי 2018. חטיבת דובר המשטרה
המפכ"ל אלשיך עם ג'מהור/חטיבת דובר המשטרה
החזרת הילד החטוף כרים ג'ומהור, 13 ביולי 2018. חטיבת דובר המשטרה
ג'מהור במהלך הבדיקות הרפואיות/חטיבת דובר המשטרה
ופא ג'ומהור אמו של כרים ג'ומהור שהוחזר לאחר שנחטף בקלנסווה. 13 ביולי 2018. באדיבות PANET, מערכת וואלה! NEWS
"רק רוצה לחבק אותו". אימו של ג'מהור/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות PANET

מוקדם יותר נודע כי הלחץ שהפעילו חוקרי ימ"ר מרכז על ארבעת החשודים שנעצרו בחשד למעורבות בחטיפה החל לתת את אותותיו ואחד הנחקרים החל לשתף פעולה עם חוקריו. לפי גורמים במשטרה, מיקומו המדויק של הילד אותר לאחר שחלק מהנחקרים נשברו והודו כי הוא הוסתר בבית ברמאללה. מאז שעות הבוקר הפעילה ישראל לחץ על הרשות כדי שתפעל ותשחרר את ג'ומהור. בחפ"ק המשטרה שבמשטרת רמלה שהו מפכ"ל המשטרה וראש אגף החקירות והמודיעין שניהלו את המבצע להשבתו של ג'ומהור לישראל.

מהמשטרה נמסר כי "לאחר חקירה משטרתית ומעצרם של כל בעלי העניין, יצרה המשטרה סיטואציה שבה הפך הילד לנטל למחזיקים בו מטעמם של העבריינים. אנשי קשר מטעמה של המשטרה הוכוונו למחזיקים בילד, שמו ידם על הילד ומסרו אותו למשטרה. כרים ג'ומהור נמצא כרגע בידי המשטרה הוא יבדק רפואית ונשלח למשפחתו. צוות משטרתי נשלח להביא את המשפחה. משטרת ישראל תמצה את הדין עם כל הנוגעים בחטיפה".

המפכ"ל רוני אלשיך התייחס להחזרתו של הילד מהרשות הפלסטינית ולפעילות המשטרה הנרחבת מאז נודע על חטיפתו. "נקטנו בכמה אסטרטגיות במקביל, זו שהבשילה היא שעצרנו את כל השחקנים ובעלי העניין שהיו מעורבים בחטיפה. נוצרה סיטואציה שהילד הפך לנטל במקום לנכס, ואז בניסיון לייצר מגע לפי הכוונה שלנו עם האזור שבו הוחזק הילד, הצליחו לבסוף להביא את הילד ללא מחיר", אמר אלשיך. "העניין הזה מסתיים היום עם החגיגות שעושה המשפחה שזה מרגש, אבל העניין מבחינתנו הוא כמובן לבנות את הבסיס לאישום כלפי האשמים. חטיפה של ילד זה לא יעלה על הדעת. לא נהפוך חלילה את המודל הזה לסטנדרט".

חגיגות בקלנסווה לקראת החזרתו של הילד שנחטף כרים ג'ומהור, 13 ביולי 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
המונים ליד בית המשפחה בקלנסווה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בירך על החזרתו של ג'ומהור ושחרורו. "אני מודה למשטרת ישראל ולכל יחידות המשטרה שהשתתפו בכדי לאתר את כרים ולהחזירו לחיק משפחתו ללא פגע. אני מקווה שהדין ימוצא עם החוטפים ושהם יהיו שנים רבות מאחורי סורג ובריח", מסר.

במבצע האיתור השתתפו גם אנשי שב"כ שמפעילים אמצעים מיוחדים לאיתור הילד וחיילי צה"ל. ריכוז הפעילות המודיעינית והחקירתית התבצע בשטחי הרשות הפלסטינית מתוך הנחת עבודה שלפיה הילד הועבר מיד לאחר החטיפה דרך מחסום תאנים לשטחי הרשות.

שלושה מהחשודים שנעצרו בחשד למעורבות בחטיפה הם תושבי לוד בני 41, 27 ו-26. שניים מהם הם קבלני בניין. חשוד נוסף, תושב רמאללה, נעצר גם הוא. בעת החטיפה שיחק כרים עם בן דודו נידאל, בן 10. כשהילדים התקרבו אל הרכב, אמרו להם כי דודה שלהם יושבת באחוריו ורוצה לתת להם כסף. הילדים ניגשו אל הרכב והדלת מצדה הימני של המכונית נפתחה, רעול הפנים פתח את הדלת בצד שמאל, הקיף את הרכב מאחור ודחף את הילד פנימה. המכונית הסתלקה משם בדהרה.

חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי בקלנסווה לקראת החזרתו של הילד שנחטף כרים ג'ומהור, 13 ביולי 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
טיבי ועודה עם החוגגים בקלנסווה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
הילד כרים ג'ומהור שנחטף בקלנסווה ומוחזר לידי משפחתו במחסום תאנים, 13 ביולי 2018. באדיבות PANET, מערכת וואלה!
ג'מהור עם בני משפחתו במחסום תאנים, היום/מערכת וואלה!, באדיבות PANET
  • עוד באותו נושא:
  • קלנסווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully