וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ילד טובע בבריכה בבת ים - וניצל ברגע האחרון

13.7.2018 / 14:33

מצלמות האבטחה בקאנטרי קלאב בעיר תיעדו ילד שקפץ למים לבדו והחל לטבוע. למרבה המזל, המציל ברק שמואל הבחין באירוע, קפץ למים והצליח למשות את הילד מהמים. "האב דיבר בטלפון, ברק הציל את חייו"

מצלמות אבטחה

מצלמות האבטחה בבריכה בקאנטרי קלאב בבת ים תיעדו ילד שקפץ לבדו למים, ותוך רגעים בודדים החל לטבוע. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה הילד כשהוא מרכיב משקפי צלילה וקופץ לבדו אל המים העמוקים, כשאף מבוגר לא מלווה אותו או משגיח עליו. לאחר שניות ספורות נראה הילד טובע ושוקע במים. למרבה המזל, מציל הבריכה הבחין באירוע שעלול היה להפוך לאסון, קפץ למים והצליח למשות את הילד ולהציל את חייו.

"הילד רץ לתוך הבריכה ללא השגחת הוריו", סיפר המציל ברק שמואל בשיחה עם וואלה! NEWS. "אביו אמנם היה מחוץ לבריכה, אבל הוא לא השגיח עליו. ברגע שראיתי שהילד במצוקה מיד פעלתי וקפצתי למים. העובדה שהבריכה הייתה יחסית ריקה חסכה זמן יקר, והצלחתי להגיע אליו במהירות". לדברי שמואל, "נמנע פה אסון גדול למשפחה שלמה. אין תחושת סיפוק גדולה מתחושה של הצלת חיי אדם".

צפו בתיעוד - מציל בבריכה בבת ים הציל ילד שטבע. מערכת וואלה! NEWS
"הילד רץ לבריכה ללא השגחה". מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS

מנהלו של המציל, מנכ"ל הקאנטרי עמוס לוגסי, בירך על מעשיו. "אני רוצה לשבח את ברק על הערנות והתושייה. הוא קפץ במהירות לבריכה והציל חיים של ילד שנכנס לבריכה ללא השגחה והחל לטבוע, בזמן שאביו עומד לידו ומדבר בטלפון. ברק הציל את חייו של הילד".

בחודש שעבר הופץ ברשתות החברתיות סרטון דומה שבו נראית פעוטה טובעה. בסרטון, שצולם בבריכה בבניין דירות באילת, נראית הפעוטה כשהיא יורדת לבדה במדרגות הבריכה ופוסעת אל תוך הבריכה. תוך רגעים בודדים מתחילה הפעוטה לטבוע ושוקעת במי הבריכה העמוקים. מציל הבריכה שהיה בקרבת האירוע קפץ תוך כמה רגעים אל המים והצליח למשות את הפעוטה, שכל גופה היה מתחת לפני המים.
על פי נתוני משרד הפנים, מאז תחילת השנה טבעו למוות בחופי ישראל שמונה בני אדם. בחודש שעבר טבעה למוות שלומציון לקס בת הארבע בכנרת. מותה של הפעוטה הוא מקרה הטביעה השני בכנרת מאז נפתחה עונת הרחצה. במקרה קודם מת הנער בן ה-17 יצחק אלחנן, שקפץ למי הכנרת ממפגש סירות תיירות, בטיילת טבריה. מותו נקבע בבית החולים כעבור שבועיים.

על פי נתוני ארגון "בטרם", הסיבה המובילה לתמותה מבין פגיעות הבית והפנאי בקרב ילדים בגילאי 17-0 היא טביעה. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר אמרה כי "ילדים בגיל הרך וילדים שאינם יודעים לשחות, חייבים להיות בהשגחה צמודה של מבוגר ליד מקורות מים. המבוגרים האחראיים צריכים להיות בקשר עין עם הילדים, במרחק נגיעה מהם ופנויים מכל עיסוק". לדבריה, "אנחנו קרובים להכריז על בעיה לאומית בנושא הטביעות. יש עלייה במקרי טביעות ילדים ובמקרי מוות מטביעות".

עוד באותו נושא

תאונת עבודה בצפון: הרוג ו-4 פצועים בקריסת מנוף במנהרה בגלבוע

לכתבה המלאה
ברק שמואל, מציל שהציל את חייו של ילד שטבע בבריכה בבת ים, יולי 2018. באדיבות המצולמים
המציל ברק שמואל/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully