וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שתי תאונות קשות בצומת כפ"ס בגלל חוסר ריכוז של נהגים

13.7.2018 / 12:24

לוואלה! NEWS נודע כי בהפרש של שלושה שבועות שתי תאונות שהתרחשו באזור נגרמו בשל חוסר ריכוז של הנהגים בנסיעה. בדיקה שנעכה בנושא העלתה כי 41% מהציבור מבצע פעולה נוספת במהלך הנהיגה בכביש. בסקר נוסף 54% הודו כי מסמסים בזמן נהיגה, נתון שהכפיל עצמו בשנים האחרונות

צילום: נתיבי ישראל ועמותת "אור ירוק", עריכה: יאיר דניאל

שתי תאונות דרכים קשות אירעו בחודש האחרון בצומת כפר סבא עקב חוסר תשומת לב והיסח דעת הנהגים, עליו כמעט שילמו בחייהם. חברת התשתיות הלאומיות "נתיבי ישראל" תיעדה את שתי התאונות. בראשונה וואן לבן שנסע במהירות, עבר ברמזור אדום ופגע בחוזקה ברכב אפור שפנה מהצומת לכיוון הכביש המהיר. בסרטון מהתאריך ה-16 ביוני ניתן לראות כי מתכות רבות מתעופפות ומתנפצות מהדף המכה לאורך הכביש. התאונה השנייה בצומת כפר סבא התרחשה כשלושה שבועות מאוחר יותר ב-6 ביולי, כשנהג אוטובוס שפנה מהכביש המהיר לכיוון העיר ופגע בשתי מכוניות שנסעו במהירות בנתיב הנגדי.

מנהל אגף בטיחות בנתיבי ישראל וקצין המשטרה בכיר בדימוס יצחק סבא עייש אמר לוואלה! NEWS כי "בעשור האחרון אנו עדים לתופעה חמורה של תאונות דרכים קשות בצמתים כתוצאה מאי ציות לתמרורים בהם רמזורים". עוד הוסיף עייש כי "כאיש מקצוע מזה כ-40 שנים אני יכול לומר בבירור שהסיבה המרכזית למגמה המדאיגה היא ריבוי מסיחי הדעת שבסביבת הנהג ובראשם הטלפונים הניידים". לדבריו, "אחריות האוחזים בהגה אינה רק על חייהם אלא גם של הנוסעים סביבם ובני משפחותיהם - קחו אחריות ואל תקלו ראש". עייש ביקש כי "יש לסייע לנו, בחברת תשתיות תחבורה הלאומית, באמצעות דיווח על מפגעי דרך אל המספר 2120*".

ND היסח דעת וחוסר ריכוז אצל נהגים גרמו לשתי תאונות קשות בצומת כפר-סבא מזרח. אתר רשמי
שתי התאונות הקשות בצומת כפר סבא/אתר רשמי

בתצפית שביצעו בעמותת "אור ירוק" התגלה כי 41% מציבור הנהגים מבצע פעולה נוספת מלבד נהיגה. מתוך 23 אלף הנהגים שנצפו ב-186 רשויות ברחבי הארץ, כ-9,574 עסקו פעולות נוספות בזמן הנהיגה. הבדיקה נערכה בצמתים בהם הרכב חצה את הצומת בנסיעה או במצב סטטי (רמזור אדום או מתכוון לחצות את הצומת, א"ר). 16% מהנהגים נצפו אוחזים טלפון בזמן נהיגה, 11% דיברו בטלפון ללא דיבורית, 8% התעסקו עם נוסעים או חפצים במושב האחורי, 7% נצפו אוכלים במהלך הנהיגה ו-5% נצפו מתאפרים, מתגלחים, קוראים עיתון, ספר ועוד.

95% מהציבור סבור כי התכתבות בטלפון במהלך נהיגה היא פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד, ובתוך כך כ-54% מהם הודו כי מסמסים בזמן נהיגה. עוד העלה סקר שערכה עמותת אור ירוק אמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" כי 53% מהנשאלים מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ללא דיבורית ו-86% הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה עם אוזניה או בדיבורית.

למרות קמפיינים ההסברתיים רבים והעובדה כי רוב הציבור מודע לכך שהתכתבות במהלך נהיגה היא פעולה מסוכנת, מספר הנהגים שהודו כי מסמסים במהלך נהיגה הכפיל עצמו בשנים האחרונות. לאחר שסקר דומה שנערך בשנת 2015 חשף כי 23% מהנהגים מסמסים במהלך נהיגה. עוד עלה כי נהגים מדברים יותר בטלפון הסלולארי ללא דיבורית בהשוואה לסקר קודם. 29% מהנשאלים טענו בשנת 2015 שהם מדברים בטלפון במהלך נהיגה לעומת 53% שטענו בסקר של שנת 2018 כי הם מדברים במהלך הנהיגה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הרוגה בתאונת דרכים ליד כפר סבא. דוברות המשטרה, מערכת וואלה
תאונת דרכים ליד כפר סבא/מערכת וואלה, דוברות המשטרה

בעולם כבר מזמן נלחמים בתופעה בצורת ענישה כבדה ועידוד שימוש בטכנולוגיה. המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) הגדירה את היסח הדעת בנהיגה כאחת מארבע הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים (יחד עם נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות ונסיעה ללא חגירת חגורת בטיחות, א"ר). כדי לצמצם את כמות הנפגעים הגבוה החליטו מדינות רבות בעולם להחריף את הענישה ובמקביל גם לעודד פתרונות טכנולוגיים.

ראש ממשלת בריטניה תרזה הצהירה בנובמבר 2017 כי "הממשלה תילחם בתופעה של שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, כפי שפעלנו כדי שנהיגה בשכרות תיחשב למעשה לא מקובל , כך אנחנו צריכים לפעול כשנהגים עושים שימוש בטלפון בזמן נהיגה". מיי גיבתה את דבריה בהעברת חוקים חדשים, שיכנסו בשנה הקרובה, ויחריפו את העונש המקסימלי לנהגים שיעשו שימוש בטלפון בזמן נהיגה. החוקים החדשים קובעים כי נהגים חדשים יבצעו טסט חוזר, ועל נהגים וותיקים יוטלו קנסות מוגדלים ואף יישלל רישיונם לחצי שנה.

באיטליה עלתה הצעת חוק לפיה יגזרו עונשים כבדים על נהגים שעושים שימוש בטלון בזמן נהיגה. ההצעה כוללת שלילת רישיון נהיגה במקום, גם במקרה ומדובר בעבירה ראשונה. הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הפיצה בתחילת דצמבר 2017 הנחיות חדשות במטרה לעודד את יצרני הטלפונים הסלולריים לשלב במכשיר מצב של "נהג אוטומאטי" (בדומה למצב טיסה), במטרה לצמצם את השימוש באפליקציות ומסרונים בזמן נהיגה.

  • עוד באותו נושא:
  • כפר סבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully