וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לעבירות שחיתות: ראש עירייה מהצפון נחקר בלהב 433

נבחר הציבור נחקר לראשונה בחשד למעורבות בפרשה הנחקרת מ-2013 שעניינה עבירות מתחום השחיתות הציבורית. החקירה של ראש העירייה החלה בעקבות הוראה של בית המשפט העליון לקדם את החקירה, אחרי עתירה של תושבים

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
להב 433/טליה קדוש

ראש עירייה בצפון הארץ נחקר היום (חמישי) ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז חיפה. מדובר בפרשה הנחקרת מ-2013 שעניינה עבירות מתחום השחיתות הציבורית וטוהר המידות. ראש העיר לא נחקר עד כה בפרשה.

החקירה של ראש העיר באה בעקבות הוראה של בית המשפט העליון לקדם את החקירה, אחרי עתירה של תושבים.
מדובר בחקירה אותה דרשה לאחרונה ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני). לפני כשבועיים שלחה חברת הכנסת מכתב לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בו דרשה את התערבותו הדחופה מול משטרת ישראל, לפתיחת חקירתו של ראש העירייה המדובר, "כפי שהונחתה לעשות על ידי בית המשפט".

פיגומים נפלו על בית קפה, רחוב יוניצמן, תל אביב. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
פיגומים נפלו על בית קפה, רחוב יוניצמן, תל אביב. דצמבר 2016/ניב אהרונסון

ח"כ פארן ציינה כי "מפרסומים בתקשורת עולה כי לאחר ארבע שנים בהן המשטרה כשלה בפתיחת החקירה ולמרות שבג"ץ אילץ את פרקליטות מחוז חיפה להתחייב כי ראש העיר ייחקר באזהרה לפני הבחירות המוניציפאליות באוקטובר הקרוב, מקור בכיר בפרקליטות מחוז חיפה טוען כי המשטרה לא מיישמת את המלצות הפרקליטות". היא טענה בפני השר כי "אם הדבר נכון, הרי שמדובר במחדל חמור של המשטרה בחקירה של נבחר ציבור". עוד ציינה כי "ישנה חשיבות עליונה במיגור השחיתות השלטונית ברשויות המקומיות ובשמירה על מנהל תקין ועל המשטרה לפעול בנושא זה לאלתר. משנה תוקף, אם הורה לה בית המשפט לעשות כן". היא שיגרה העתקים ממכתבה לשרת המשפטים, פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ויו"ר ועדת ביקורת המדינה.

החקירה המדוברת עוסקת בחשד לעבירה על "טוהר המידות". כטענת חברת הכנסת, לאחרונה, לאחר כמעט חמש שנים, ובמסגרת בג"ץ שהגישו בעניין תושבים בראשות ח"כ יעל כהן-פארן, הודיעה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון כי תזרז את החקירה, וכי חקירתו של ראש העירייה נמצאת בטיפול ובסדר עדיפויות גבוה.

עוד באותו נושא

נתניהו: 40 שנה לא היו בעיות עם אסד; לא נקבל את איראן על הגבול

לכתבה המלאה

העתירה לבג"ץ הוגשה ב-2017 באמצעות משרד עורכי דין כבירי נבו קידר בלום ושות'. היא מגוללת את סיפור נצחונו הדחוק של ראש העיר בבחירות 2013, בהן "כל קול היה חשוב" ומזכירה שמשטרת ישראל קיבלה לידיה עוד ב-2014 תלונות הכוללות חומר ראיות, בהן מסמכים הקלטות וצילומים, המתעדים סדרה של אירועים מיום הבחירות בעירייה מהם עולה לכאורה "חשדות לשוחד בחירות, הונאת בחירות וגם שימוש בהיקף רב בעובדי עירייה במהלך הליך הבחירות, בניגוד להוראות החוק".

בין היתר נטען כי ראש העיר שנחקר היום חילק במהלך הקמפיין תלושי מזון שקיבלה העירייה ממשרד הרווחה על מנת לקדם את בחירתו, כי מטה ראש העיר ארגן שינוע של תושבי מרכז קליטה לעולים מאתיופיה ע"י מדריכים שהינם גם עובדי עירייה, תוך הפעלת לחץ פסול ובמקרים מסוימים גם כח פיזי על מנת שיצביעו לראש העיר. כן נטען לפעילות עובדי עירייה רבים, גם במטה הבחירות של ראש העיר, במקביל לתפקידם בעירייה, בניגוד לחוק ועל הנחייה מטעם ראש העיר, לפקחי העירייה להימנע ממתן דו"חות חניה בסמוך לבחירות. כן תועדו עובדי עירייה מסיעים קשישים באמבולנסים של מד"א לקלפיות, תוך שימוש ברשימות הקשישים שבמחלקת הרווחה, בניגוד לדין ועוד.

ח"כ כהן פארן אמרה היום לוואלה! NEWS כי "אני מברכת על כך שהפרקליטות סוף סוף יישמה את מה שהתחייבה אליו בבית המשפט העליון, וחקירתו של ראש העירייה מתקיימת. הנורמה של שחיתות השלטונית חייבת להיעלם גם בשלטון המרכזי וגם המקומי. חבל לי שרק לאחר מאבק עיקש של התושבים שכלל גם עתירה לבג"ץ שאותה הובלתי דברים זזים. חשדות מסוג זה נגד נבחרי ציבור צריכות לקבל קדימות כדי להבטיח שלטון נקי. אנחנו נמשיך להיאבק בשם הערך הזה".

יאח"ה: זהות הנחקר איננה רלוונטית לחקירה

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מסרה כי "חקירה זו, כמו כל חקירה אחרת במשטרת ישראל, מתנהלת כשחקר האמת הוא המטרה היחידה בחקירה. משטרת ישראל מבצעת את תפקידה לאכוף את החוק ולחקור כל חשד לפלילים ללא משוא פנים. זהות הנחקר איננה רלוונטית לחקירה אלא אך ורק מהות העבירה ואיסוף הראיות לביסוס החשדות. למותר לציין כי בתיקים מעין אלו, כל פעולות החקירה, ללא יוצא מן הכלל, מתבצעות בליווי פרקליטות".

עורך דין אלדר כהן ממשרד עורכי הדין אושרי-שלוש המייצג את ראש העיר מסר כי "זה היה צפוי שארבעה חודשים לפני הבחירות יעלו גורמים פוליטיים עניין מופרך מהאוב. אין לי ספק שהדבר ישקע באותה מהירות שבה הוא צף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully