וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדשים את עונש המוות: סרי לנקה תתחיל להוציא להורג סוחרי סמים

הממשלה אמרה כי היא רוצה לשחזר את "ההצלחה" של הפיליפינים במלחמתה בסמים, בעקבות עלייה בפשיעה הקשורה לסמים. מאז 1976 לא הוצאו להורג נידונים למוות ועונשם הומתק במאסרי עולם

קצינים צבאיים של סרי לנקה עומדים ליד השקיעה בעיר קולומבו. רויטרס
הכוחות המזוינים עשויים להצטרף למאבק. צוערים בצבא סרי לנקה/רויטרס

סרי לנקה תתחיל לתלות סוחרי סמים ובכך תסיים את השעיית ההוצאות להורג שנמשכה כמעט חצי מאה. הנשיא מייטריפלה סיריסנה אמר כי הוא רוצה "לשחזר את ההצלחה" של הפיליפינים במלחמתה בסחר ובשימוש בסמים, שתחת הנשיא רודריגו דוטרטה הובילה לאלפי הרוגים. דוברו של הנשיא אמר כי הוא אמר לחברי ממשלתו כי הוא מוכן "לחתום על צווי עונש המוות" לעברייני סמים חוזרים. "מעתה, נתלה עברייני סמים מבלי להמתיק את עונשם", אמר.

החל מ-1976, אז בוצעה ההוצאה להורג האחרונה במדינה, הומתקו עונשי המוות שהוטלו על פשעים חמורים למאסרי עולם. דוברו של נשיא סרי לנקה אמר כי בין אותם אסירים יש 19 עברייני סמים, ולפי דיווחים מקומיים הוא אמר כי עתה הם יעמדו בפני הוצאה להורג. שר ההגנה של סרי לנקה, רנג'ית' מדומה בנדרה, אמר כי ייתכן שלכוחות המזוינים יהיה תפקיד למשך זמן מוגבל במאבק בסמים.

אדם שנהרג במהלך המאבק בסוחרי הסמים, מנילה, הפיליפינים, אוגוסט 2017. רויטרס
אלפים נהרגו בפיליפינים. גופת אדם במנילה/רויטרס

הרשויות אמרו כי יש צורך ליד קשה יותר כדי להיאבק בעלייה בפשיעה הקשורה לעבירות סמים. דוברו של הנשיא ציין מקרה מהשבוע האחרון, שבו סוחר שמים מורשע, שעונש המוות שלו הומתק, ארגן יבוא של מאה ק"ג של הרואין מאחורי הסורגים. בממשלה טוענים כי המדינה הפכה למוקד סחר בסמים משמעותי בשנים האחרונות. ב-2016 החרימה המשטרה 900 ק"ג של קוקאין מספינה בקולומבו הבירה, שהייתה אחת התפיסות הגדולות ביותר אי-פעם של הסם באזור.

ההחלטה לסיים את השעיית ההוצאות להורג בסרי לנקה מגיעה חרף מאמציהם של ארגוני זכויות אדם ב-2016 לשכנע את הנשיא לבטל באופן רשמי את עונש המוות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully