וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: צעיר ספג עשרות מלקות בפומבי - כי שתה אלכוהול לפני עשור

12.7.2018 / 13:10

כלי תקשורת פרסמו תמונות של צעיר קשור לעץ כשאדם במדים עם מסיכה מצליף בו. הוא הורשע בכך שצרך אלכוהול בחתונה שבה התפתחה תקרית קטלנית, אך לא ברור מדוע נענש רק אחרי כל כך הרבה זמן

צילום: מתוך ערוצי הטוויטר והאינסטגרם של מאדה הוז'ברי, עריכה: שניר דבוש

צעיר באיראן הולקה בפומבי בעקבות צריכת אלכוהול לפני כעשור - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. הצעיר, שזוהה רק כמ"ר, נענש ביום שלישי בכיר בעיר קשמר, שבמזרח המדינה, וספג 80 מלקות. לפי מערכת המשפט, הוא נעצר בשנת 1385 ללוח השנה הפרסי - בין מרץ 2006 למרץ 2007 - והורשע שנה לאחר מכן.

לא ברור מדוע העונש בוצע כעבור כל כך הרבה זמן. בתמונות שפורסמו בכלי התקשורת נראה הצעיר קשור לעץ וסופג הצלפות מלובש מדים שפניו מכוסות. קהל קטן של אנשים נראה צופה באירוע מרחוק.

לפי התביעה המקומית, הצעיר, בעודו נער, שתה אלכוהול בזמן חתונה כשהחל ויכוח שבסופו נער בן 17 נהרג. הוא לא היה חשוד במעורבות במותו, אך לפי החוק ברפובליקה האסלאמית, מוסלמי השותה אלכוהול נידון ל-80 מלקות.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: 20 שנות מאסר לאישה שהסירה את הרעלה שלה בציבור

צעיר סופג מלקות בעיר במזרח איראן אחרי שהורשע בצריכת אלכוהול, 10 ביולי 2018. אמנסטי, אתר רשמי
אנשים צופים מרחוק. ההלקאה הפומבית של הצעיר, שלישי/אתר רשמי, אמנסטי

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל גינה את העונש. "נסיבות המקרה הזה הן בלתי-נתפסות, והן מייצגות דוגמה מחרידה נוספת להעדפות המעוותות של הרשויות האיראניות", נמסר. "אף אחד, ללא קשר לגילו, צריך להיענש במלקות. זהו ילד שעמד לדין על צריכת אלכוהול ונידון ל-80 מלקות". הארגון קרא לאיראן לבטל כל ענישה גופנית.

יותר ממאה עבירות שונות באיראן ניתנות לענישה במלקות, כולל גניבה, תקיפה, ונדליזם, הוצאת דיבה והונאה, לצד מעשים שלפי ארגוני זכויות אדם אינם צריכים להיות מוגדרים עבירות פליליות, בהן ניאוף, יחסי מין לפני נישואים, יחסי מין חד-מיניים ו"הפרה של ערכי המוסר".

ביצוע עונשו של הצעיר אירע בזמן שבו איראן סוערת בעקבות מעצרה של כוכב רשת, שהעלתה סרטוני ריקוד שלה ללא רעלה לאינסטגרם, ובשל משבר כלכלי שהחריף בשל החשש מפני השלכות הסנקציות האמריקניות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully