וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקיץ יחריף המחאה סביב המחסור במים באירן". וואלה! גלובל

12.7.2018 / 17:00

פרופ' עלי אנסארי, מומחה לאירן מאוניברסיטת סנט אנדרוז, אומר לאורן נהרי כי "המחאות באירן לא יפילו את השלטון בטווח המיידי אבל הבעיות שהציבור מתמודד איתן לא הולכות להיעלם, ולא נראה שלממשלה יש פתרון". וגם: הכירו את המנצחת של האופרה "כרמן" באופרה הישראלית

מערכת וואלה!

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWSבנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתיח של התוכנית עוסק נהרי במסעו לאירופה של נשיא ארה"ב טראמפ ושיאו בשבוע הבא בפסגה עם נשיא רוסיה פוטין בוועידת ראשי ברית נאט"ו. מדוע טראמפ כל כך מתנגד לבריתות והסכמים רב-לאומיים? מתי הייתה הפעם היחידה שחברות נאט"ו יצאו להגן על אחת מבנות הברית? האם היו אלה חיילים אמריקאים שיצאו להגנת מדינות כמו אסטוניה או פולין, או דווקא נאט"ו היא זו שסייעה לאמריקנים? ואיך כל זה קשור למונדיאל?

במרכז התכנית - ראיון עם פרופ' עלי אנסארי, ראש המכון לחקר אירן באוניברסיטת סנט אנדרוז על רקע המהומות שהיו בשבועות האחרונים באירן. האם הן יתרכזו לכדי מחאה אחת המאיימת על המשטר ומה מקומן של הנשים במחאות - זאת בין היתר על רקע מעצרה לאחרונה של נערה בת 18 שפרסמה סרטונים באינסטגרם כשהיא שרה שירים מערביים ורוקדת בראש גלוי, בעוון "פגיעה בכללי המוסר". על השאלה אם המחאות שהיו לאחרונה יכולים להפוך לתנועה שתדיח את השלטון הוא עונה: "קשה לראות את זה בטווח המיידי אבל הבעיות שאנשים מתמודדים איתן הולכות להישאר ולא נראה שלממשל יש מענה עליהן. לדעתי, המחסור במים הוא הבעיה הקריטית ביותר".

בסוף התכנית - ראיון באולפן וואלה גלובל עם המנצחת האמריקאית קרן קאמנסק, המנהלת המוזיקלית של האופרה בהאנובר ומנצחת קבועה על תזמורות סימפוניות באירופה ובארצות הברית. קאמנסק שוהה בישראל ותנצח על האופרה "כרמן" העולה בהפקת ענק באופרה הישראלית בסוף השבוע.

על מיעוט הנשים בתחום הניצוח והרמות הגבה שהיו מנת חלקה בתחילת הקריירה אומרת קאמנסק: "בהתחלה הייתי פשוט מתרכזת במוזיקה ומתעלמת מהרמות הגבה. כשאת מראה שאת טובה במה שאת עושה - התהיות של אחרים נעלמות. צריך להיות מנהלת טובה - ודיפלומטית טובה". צפו בתכנית.

וואלה גלובל קרן קמנסק 11.7.18. מערכת וואלה!
"צריך להיות מנהלת ודיפלומטית טובה". המנצחת קרן קאמנסק/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully