וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת הילד מקלנסווה: "אחיו נחטף לפני כשנה והושב אחרי כמה שעות"

במסגרת המאמצים לאיתור כרים ג'מהור בן השבע שנחטף מפתח ביתו עצרה המשטרה ארבעה חשודים. זו אינה ההתנכלות הראשונה לאביו, קבלן אמיד. תושבי קלנסווה מספרים כי בעבר אחד מילדיו האחרים נחטף על רקע סכסוך כספי. עבריינים מקומיים מסייעים למשטרה - בטענה שנחצה קו אדום

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

חטיפת הילד מקלנסווה - עדכונים אחרונים:

-המשטרה עצרה שלושה חשודים תושבי לוד, וחשוד נוסף מרמאללה
-במשטרה חושדים: הילד, כרים, הועבר לרשות הפלסטינית
-בקלנסווה מספרים: בעבר נחטף אחיו של כרים והושב אחרי כמה שעות; במשפחה הקרובה מכחישים
-ירי בוצע לפני כחודש לעבר הבית הנחשב לווילה גדולה בקלנסווה
-החשד: המניע לחטיפה - ניסיון סחיטה במיליון שקלים
-הילד ששיחק עם כרים: אמרו לנו לפתוח את הרכב כדי לתת כסף לאב
-עשרות הפגינו בקלנסווה: "כולנו כרים"

המשטרה עצרה הלילה (חמישי) ארבעה חשודים בחטיפת הילד כרים ג'מהור בן השבע שנחטף מפתח ביתו בקלנסווה. חקירת האירוע הועברה ליחידה מרכזית במשטרה והלילה נעצרו שלושה חשודים, בני 41, 27 ו-26 תושבי לוד, בחשד למעורבות בחטיפתו. שניים מהם הם קבלני בניין. חשוד נוסף, תושב רמאללה, נעצר מאוחר יותר בשעות הבוקר. אחד החשדות הוא שג'מהור הועבר לשטח הרשות הפלסטינית.

החשודים הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרם בשבעה ימים. בדיון בהארכת מעצרם של החשודים ייחסה להם המשטרה סעיפים של חטיפה לשם רצח או סחיטה וקשירת קשר לפשע. לחשוד נוסף מיוחסת עבירה של ניסיון חטיפה, לאחר שהחוקרת טענה כי הוא ניסה לחטוף גם את הילד השני, ששיחק יחד עם כרים. אחד מהחשודים, קבלן בניין מלוד, טען: "אין לי יד ורגל במעשה, אין לי מושג למה המשטרה נפלה עליי, אני לא מכיר את הילד". שניים מהחשודים נעצרו ליד בית שמש כשחזרו מחברון, ולפי כך מתחזקת ההערכה כי הילד מוחזק בשטח הרשות הפלסטינית.

אביו של כרים, ג'אבר ג'מהור, הוא קבלן אמיד שמתגורר בבית רחב מימדים בשכונת הווילות היוקרתיות בקלנסווה, שבה נמכרים מגרשים לבנייה במיליוני שקלים. זו אינה ההתנכלות הראשונה שהוא חווה. לדברי שכניו, לפני כחודש ירו אלמונים על הבית - והסתלקו. בעבר ירו לעבר מכוניתו באחד מכבישי הסביבה. עוד אמרו בקלנסוואה שלפני כשנה נחטף בן אחד של ג'אבר מבית הספר, על רקע סכסוך כספי, והושב אחרי כמה שעות לאחר יישוב הסכסוך. במשפחה הקרובה מכחישים.

בעת החטיפה שיחק כרים עם בן דודו, בן 10. כשהילדים התקרבו אל הרכב, אמרו להם כי דודה שלהם יושבת באחוריו ורוצה לתת להם כסף. הילדים ניגשו אל הרכב והדלת מצדה הימני של המכונית נפתחה, רעול הפנים פתח את הדלת בצד שמאל, הקיף את הרכב מאחור ודחף את הילד פנימה. המכונית הסתלקה משם בדהרה.

כרים ג?מהור בן 7 מקלנסווה, אשר נחטף מאזור המשולש. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
כרים בן השבע/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

על פי הידוע שתי מכוניות זהות פעלו בחטיפה, שהייתה מתוכננת לפרטי פרטים. אחת מהן שימשה כרכב הטעייה: בעוד החוטפים ממלטים את הילד מזרחה, המכונית השנייה נעה צפונה, ניטשה באזור אום אל-פחם והוצתה. המכונית שבה כרים וחוטפיו חצתה על פי החשד לשטחי הרשות הפלסטינית, ככל הנראה במחסום תאנים, כארבעה קילומטרים מזרחית לקלנסווה.

במסגרת החקירה התקשרה היחידה המרכזית של המשטרה לכל עבריין משמעותי באזור המשולש ולכל עבריין שעשוי להיות לו קשר לפרשה, והודיעה להם כי הם "מגויסים" לסיוע בפרשה. גם בקרב העבריינים שורר קונצנזוס כי נחצה קו אדום בחטיפת הילד - מאחר שנשים וילדים הם מחוץ לתחום. לכן, רבים מהם תורמים מידע ומסייעים למשטרה במטרה להביא את הילד בריא ושלם להוריו.

העצורים הופרדו זה מזה בחדרי החקירות של ימ"ר מרכז שברמלה. החוקרים מפעילים עליהם לחץ כדי לגרום להם למסור מידע. במשטרה מסרבים מהי מידת המעורבות של החשודים, והאם הם ביצעו בפועל את החטיפה או היו מעורבים במעגלים אחרים. גורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי "בשעות האחרונות מתקיימות פעולות חקירה סמויות תוך שימוש במערכות מודעין ובטכנולגיות. המשטרה מפעילה את כלל האמצעים שלה כדי למצוא את הילד". גורם אחר הוסיף כי הנחת העבודה וההערכה במשטרה כי הילד מוחזק חי על ידי החוטפים.

נחטף מפתח ביתו- תיעוד: רעול פנים הגיח מרכב וחטף את הילד כרים ג'ומהור, בן ה-7 בסמוך לביתו בשרון. אתר רשמי
חטיפתו של כרים שתועדה במצלמות האבטחה/אתר רשמי

בסרטון שהותר לפרסום אמש נראה רעול פנים כשהוא חוטף ומכניס בכוח את ג'מהור למכונית מאזדה. לפי התיעוד, לפחות שני בני אדם השתתפו בחטיפה. במשטרה סבורים כי המניע לחטיפה הוא ניסיון לסחוט את בני משפחתו במיליון שקלים. האב סיפר כי דרשו ממנו ארבעה מיליון שקלים עבור הילד.

כלי תקשורת ערביים דיווחו אמש כי הילד נמצא בריא ושלם ברמאללה וכי מתנהל משא ומתן להשבתו. בתוך כך, במסגדים בקלנסווה הוכרז כי הילד נמצא וכי הוא מוחזק בתחנת המשטרה - אך במשטרה הכחישו בתוקף גם את הדיווחים הללו.

במשטרה סבורים כי המניע לחטיפה הוא ניסיון לסחוט את בני משפחתו במיליון שקלים. האב סיפר כי דרשו ממנו ארבעה מיליון שקלים עבור הילד. מוקדם יותר אמר אביו בשיחה עם וואלה! NEWS: "שלחו לי אנשים, דרשו כסף, ואני לא משלם כסף. לא עצמנו עין כל הלילה. אי אפשר לישון כשלא יודעים מה עלה בגורל הילד, אנחנו מחכים למשטרה שתפעל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך ההפגנה לשחרורו של כרים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות השתתפו אתמול בהפגנה בקלנסווה מול תחנת המשטרה במחאה על "אזלת ידה של משטרת ישראל" בהשבתו של ג'מהור. בין היתר הם קראו קריאות ונשאו שלטים שבהם נכתב: "כולנו כרים".

גורם בכיר במשטרה אמר כי "חטיפת הילד היא חציית קו בעולם הפשע הישראלי, הן היהודי והן הערבי. העובדה כי גורמים עברייניים החליטו לבצע מעשה סחיטה וגביית כסף באמצעות חטיפת ילד היא בגדר חציית כל הקווים האדומים גם בראייה העבריינית".

ראש עיריית קלנסווה, עבד אלבאסט סלאמה, אמר: "אני לא יודע איך אימא יכולה לישון בלילה כשהבן שלה נחטף ואיך המשפחה יכולה לישון בכלל. ניסיתי לדמיין מה עובר לאימא בראש כשיש לה בן חטוף, מה חושבים האחים. מה קורה עם הילד, איך הוא, איפה הוא מוחזק, איך מתייחסים אליו ואיך הוא יחזור. אז אני בעצמי כל הזמן אצל המשפחה. בא והולך".

(עדכון ראשון: 06:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully