וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר זכאים לבגרות, פחות נושרים: נתוני התיכונים נחשפים

11.7.2018 / 11:00

משרד החינוך הציג את "התמונה החינוכית" של בתי הספר העל-יסודיים לשנת הלימודים תשע"ז. על פי הנתונים נרשמה עלייה של 2% בשיעור הזכאות לבגרות ושל כחצי אחוז בשיעור הזכאים לבגרות מצטיינת - בהיקף של 5 יחידות לימוד במתמטיקה ואנגלית

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

(השר בנט מציג את נתוני התכנית לעידוד לימודי מתמטיקה, בחודש שעבר)

שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב הציגו היום (רביעי) את נתוני "התמונה החינוכית" לשנת הלימודים תשע"ז - סקירת בתי הספר העל-תיכוניים בשנה האחרונה בתחומים שונים. בשנה זו למדו בכיתות י' עד י"ב 383,712 תלמידים, מהם 111,274 תלמידי י"ב, במוסדות המגישים לבגרות. מנתוני המשרד עולה כי חלה עלייה של 2% בשיעור הזכאות לבגרות מ-66.2% ל-68.2% ושל 0.4% בשיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת, הכוללת לימודי מתמטיקה ואנגלית בהיקף 5 יחידות לימוד.

אנשי משרד החינוך הציגו 22 מדדים המציגים את ההישגים של תלמידי החטיבה העליונה בארבעה אשכולות: למידה והישגים, ערכים ואקלים חינוכי, התמדה ונשירה והצוות החינוכי. בתוך האשכולות הקיימים שולבו שלושה מדדים חדשים: שותפות הורים, תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר (כחלק מאשכול ערכים ואקלים חינוכי) וכן קליטה וליווי של עובדי הוראה ובעלי תפקידים (כחלק מאשכול הצוות החינוכי).

המדדים השונים נועדו לספק מבט רחב על מערכת החינוך, ולשקף את העשייה החינוכית המאומצת, הרבה והמגוונת של בתי הספר. ניתוח נתוני משרד החינוך מציג עלייה בהישגים הלימודיים. לצד העלייה שנרשמה בשיעור הזכאות לבגרות חלה ירידה בשיעור נשירת התלמידים - מ-1.3% בתשע"ו ל-1.2% בתשע"ז. לעומת זאת, במרבית המדדים באשכול הערכים והאקלים החינוכי נרשמה יציבות.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תלמידים נבחנים בבגרות. אילוסטרציה/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully