וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש הכנסת: ח"כ עזריה עברה על חוק הבחירות

התנועה לאיכות השלטון דיווחה ליועץ המשפטי של הכנסת כי ח"כ רחל עזריה, המתמודדת לראשות עיריית ירושלים, עשתה שימוש אסור בכתובת הדואר האלקטרוני של הכנסת שברשותה וברשימות התפוצה. זאת, לצורך תעמולת בחירות. עזריה: "בעתיד אפנה לבוחריי מהדוא"ל הפרטי שלי"

חברת הכנסת רחל עזריה. יוסי ציפקיס
ח"כ רחל עזריה בעת עבודתה בכנסת/יוסי ציפקיס

ח"כ רחל עזריה, המתמודדת לראשות עיריית ירושלים, השתמשה בדואר האלקטרוני של הכנסת וברשימות תפוצה בו לקראת הבחירות. בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי מדובר בשימוש בלתי חוקי בנכסי ציבור ובעבירה על חוק הבחירות. בעקבות זאת פנתה השבוע התנועה ליועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון בדרישה שלא ייעשה שימוש נוסף במשאבים העומדים לרשותה כחברת כנסת ושייחודדו הנהלים. ח"כ עזריה מסרה בתגובה כי בעתיד תפנה לבוחרים מכתובת הדואר האלקטרוני הפרטית שלה.

התלונה מתייחסת להודעה ששלחה עזריה בתפוצה רחבה מכתובתה בכנסת לפני חמישה ימים, תחת הכותרת "אז איך החלטתי לרוץ לראשות עיריית ירושלים?". בין היתר נכתב בהודעה לצד תמונתה של עזריה כי "בחודשים הקרובים אוביל יחד אתכם דרך חדשה בירושלים, דרך שמשקפת בעיניי את הרצון האמיתי והטוב של תושבי כל השכונות, המגזרים והזרמים, לחיות בשותפות ובשכנות טובה". בנוסף, הציעה עזריה לנמענים לארח חוג בית, לפעול במטה הבחירות או לפעול ברשתות החברתיות ובשטח.

איל ינון בדיון בוועדת הכנסת על פילוג סיעת קדימה דצמבר 12. עומר מירון
היועמ"ש לכנסת איל ינון/עומר מירון

"שליחת הודעות מחשבון הדואר האלקטרוני הציבורי של חבר כנסת או שר - למען תעמולת בחירות מהווה תעמולת בחירות אסורה, ועומדת בניגוד להוראות סעיף 2א לחוק הבחירות", כתבה עו"ד זהר אלטמן-רפאל מהתנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש הכנסת ולח"כ עזריה. עוד נטען כי הדבר מהווה יתרון לא הוגן עבור נבחרי כנסת המתמודדים על פני מועמדים אחרים וכן כי ועדת הבחירות קבעה בעבר שרשימות תפוצה הן משאב ציבורי. "הפסיקה הורתה להקפיד על איסור מוחלט בשימוש במשאב הציבורי לצרכי תעמולה, הקפדה קלה כחמורה - ובייחוד בעניינם של נבחרי ציבור מכהנים הזוכים ליתרון שאינו הוגן על פני מועמדים אחרים", נכתב. התנועה עתרה קודם לכן לוועדת הבחירות האזורית, אך העתירה נדחתה על הסף בשל היעדר מיצוי הליכים. בהתאם לכך נעשתה הפנייה ליועץ המשפטי של הכנסת ולחברת הכנסת.

עזריה הודיעה על התמודדותה לראשות עיריית ירושלים לפני כשבועיים והצטרפה לשורת מועמדים - השר זאב אלקין, חברי המועצה עופר ברקוביץ' ומשה ליאון, היועץ המשפטי של העירייה לשעבר יוסי חביליו ולאבי סלמן.

בלשכתה של עזריה מסרו כי לא קיבלו את המכתב ששלחה התנועה לאיכות השלטון וכי מדובר ברשימות תפוצה פרטיות שאינן קשורות לכנסת. ח"כ עזריה מסרה עוד כי "הדואר האלקטרוני שלי כחברת כנסת משמש לקשר שוטף עם הציבור בכל נושא. בשנים האחרונות אני שולחת באופן יזום עדכונים על עבודתי ועל מהלכים שאני מובילה כמו גם הריצה לראשות העיר ירושלים. בית המשפט דחה את העתירה על הסף, אך בעתיד אפנה לבוחריי מכתובת הדואר האלקטרוני הפרטית".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully