וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום של ליצמן לנתניהו: אם חוק הגיוס לא יוארך תוך שבוע - אתפטר

10.7.2018 / 14:10

ליצמן מנסה להפעיל לחץ על נתניהו שיבקש מבג"ץ הארכה לתוקפו של החוק הנוכחי, כדי לדחות את הדיונים עליו למושב החורף של הכנסת. סגן השר ומפלגתו סבורים כי נדרשים שינויים משמעותיים בחוק שנוסח על ידי משרד הביטחון וכי יש צורך בזמן ממושך יותר מזה שנותר עד תום המושב

צילום: מחאת החרדים הקיצונים, עריכה: תומר לוי

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הציב אולטימטום היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו יתפטר מתפקידו אם בג"ץ לא יאריך את תוקפו של חוק הגיוס תוך שבוע. בסביבתו של ליצמן אמרו כי הוא הבהיר עמדה זו גם לחברי סיעתו.

באיומו, סגן השר ליצמן מנסה להפעיל לחץ על נתניהו לבקש מבג"ץ הארכה לתוקפו של החוק הנוכחי, במטרה לדחות את הדיונים עליו למושב החורף של הכנסת. ליצמן ושאר חברי סיעת "אגודת ישראל", הפלג החסידי ב"יהדות התורה", סבורים כי יש לעשות שינויים משמעותיים בחוק הגיוס שניסחה הוועדה המקצועית במשרד הביטחון, ולכן יש לבקש ארכה מבג"ץ כדי לדון בנוסח החדש זמן ממושך יותר מהתקופה הקצרה שנותרה עד לסיום המושב. גורם בסיעה הסביר כי "כדי להציג שינויים משמעותיים לאדמו"רים, צריך יותר זמן".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
שיגר אולטימטום לנתניהו. סגן השר ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

איומו של ליצמן בא לאחר שיו"ר הקואליציה דודי אמסלם (הליכוד) רמז אתמול בדיונים על חוק הגיוס כי גוברים הסיכויים שהחקיקה לא תושלם במושב הנוכחי של הכנסת. אמסלם טען בשיחה עם חברי הכנסת כי "החוק הזה הוא אחד החוקים הכי מורכבים שנתקלתי בהם. זה דורש זמן רב להיכנס דקויות .אני יכול להעביר אותו בבליץ אבל אז אנחנו עלולים לעשות שגיאות. צריך פה מלאכת מחשבת".

ביום ראשון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא "רוצה ללכת עם הקואליציה הזאת כמעט עד סוף הקדנציה. זאת קואליציה מצויינת", כלשונו. בקואליציה העריכו היום כי נתניהו יורה לבסוף לבקש מבג"ץ דחייה על מועד פקיעת החוק הנוכחי זאת כדי שיוכלו להשלים את החקיקה גם אחרי מושב הקיץ של הכנסת הנוכחית. נכון להיום, מועד פקיעת החוק הוא בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully