וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלימה, התפילין והמדליה ממלך ספרד: ירושת הרב עובדיה נחשפת

11.7.2018 / 17:00

רשימת הפריטים אותם הוריש הרב לארבעה מילדיו ומתפרסמת לראשונה בוואלה! NEWS כוללת חפצים ייחודים. בהם, מקל הליכה שהועבר מה"באבא סאלי" ועטים בהם השתמש לכתיבת ספריו, לצד רהיטים ופריטים אישיים כמו שעון יד, שופרות וטלית. שווי הפריטים מוערך במיליוני שקלים

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: עצרת נגד חוק הגיוס סמוך לקברו של הרב עובדיה יוסף, בשבוע שעבר)

ארבע שנים אחרי מותו של הרב עובדיה יוסף, פריטיו האישיים שהוריש לילדיו נחשפים לראשונה בוואלה! NEWS. מדובר ברשימה ארוכה של פריטים אישיים שחולקו לאחרונה בתוך המשפחה,בין ארבעה אחים - הרבנים יצחק, דוד, אברהם ומשה יוסף, ושווים הכולל מוערך במיליוני שקלים. חלוקת הפריטים נמשכה תקופה ארוכה לאור חילוקי דעות בין בני המשפחה.

בין הפריטים הרבים שהועברו לבניו של הרב ניתן למצוא פריטים ייחודיים כמו מדליה שקיבל בחייו ממלך ספרד, מקל הליכה שהועבר לידיו מ"הבאבא סאלי", ועטים שעשה בהם שימוש לכתיבת ספריו. לצד אלו, הרשימה כוללת גם רהיטים כמו השולחן והכיסאות בהם נעשה שימוש בהתכנסויות של מועצת חכמי התורה של ש"ס, מיטה ושידה, וכן פריטים אישיים ששימשו את הרב בחייו כמו שעון יד, מצנפת וגלימה, שופרות, קרש חיתוך, סכין, טלית ותפילין, משקפיים, כוס קידוש, גביע של אליהו הנביא ועוד.

כיסאו של הרב עובדיה יוסף המוצע למכירה פומבית בפעם השניה 7 באוקטובר 2017. אפי גלעד, מערכת וואלה! NEWS
כיסאו של הרב עובדיה/מערכת וואלה! NEWS, אפי גלעד
הרב עובדיה יוסף עם אחד מגביעיו באירוע ברית מילה. צילום: יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב עובדיה יוסף באירוע ברית מילה עם אחד מגביעיו/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעקב כהן

מומחים מעריכים את שוויים של הפריטים במיליוני שקלים, בגלל ערכם הסנטימנטלי בציבור החרדי והדתי, אך אלה הועברו לרשותם של ילדי הרב ולא עומדים כרגע למכירה. בעבר, כיסאו של הרב המנוח שעליו ישב בעת שמסר את שיעוריו השבועיים נמכר במכירה פומבית בכמאה אלף שקלים. המחיר הגבוה נקבע משום שיוחסו לו סגולות על-טבעיות להושיע את היושבים עליו מצרותיהם.

ברשימה יש גם פריטים בהם הרב עשה שימוש לאורך חייו כמו תיק שזכה לכינוי "תיק ג'יימס בונד" שבו הרב היה נושא את ספריו במהלך נסיעותיו לחו"ל, מעיל צמר שהיה לובש בימי החורף ושרשרת עם לוחות-הברית שהיה עונד במהלך מפגשים עם כמרים או אישיים בעולם הנוצרי. את השרשרת ענד בנו, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, בפעם האחרונה במהלך מפגש שקיים עם האפיפיור לפני ארבע שנים.

פתיחת ביתו של הרב עובדיה לקהל הרחב, ירושלים 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביתו של הרב עובדיה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

החלוקה בין ילדיו של הרב על הפריטים האישיים נעשתה באופן סופי רק לפני כחודש אבל חלוקת הירושה עצמה הכוללת את הדירה, הנכסים, הספרים וכתבי היד עוררה לא מעט מחלוקות וזו הסתיימה בפשרה בין הילדים לפני כשנתיים. בחודשים האחרונים קיבלה גם חלוקה זו תוקף פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה.

ההסכם שנחתם בין הילדים נותר עד היום חסוי אך לפי גורמים שנחשפו אליו באותה תקופה, הוא קבע כי לבן הזקונים של הרב עובדיה, הרב משה יוסף ורעייתו יהודית, תהיה אפשרות לרכוש את הדירה בסכום גבוה מהמחיר המצוי בשוק הנדל"ן. הדירה נקנתה לבסוף על ידם בסכום שנע בין 10-12 מיליון שקלים. והכסף חולק באופן שווה בין כל שאר האחים. מאז, הפכה הדירה ל"בית מורשת מרן" שבה אלפי ספרים שבהם עשה הרב שימוש וכולל אברכים פעיל. מידי שנה, ביום הפטירה של הרב יוסף, מבקרים בה אלפי בני אדם מהארץ ומהעולם

המצנפת, הגלימה, המשקפיים וכסא המשרד של הרב עובדיה יוסף. צילום: יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הגלימה, המשקפיים, המצנפת וכיסא משרד של הרב עובדיה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעקב כהן
השולחן והכסאות. מועצת חכמי התורה של ש"ס בישיבה. צילום: יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
מועצת חכמי התורה של ש"ס בישיבה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעקב כהן
המצנפת, הגלימה והמשקפיים. צילום: יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
המצנפת, הגלימה והמשקפיים של הרב עובדיה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעקב כהן
הרב עובדיה יוסף עם טלית ותפילין. צילום: יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב עובדיה יוסף עם טלית ותפילין/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעקב כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully