וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו, פוטטו: הסיור שהעדיף קים על פני שר החוץ האמריקני

מנהיג צפון קוריאה היה אמור להיפגש עם הדיפלומט הבכיר של ארה"ב, אך זה התקבל רק על ידי מקורבו של הרודן. אחרי שבוע שנעלם מהכותרות, התקשורת הרשמית חשפה היכן היה - בחוות תפוחי אדמה מרוחקת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לא פגש את שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו במהלך ביקורו של האחרון במדינה בסוף השבוע - ככל הנראה בשל ביקור שערך בחוות תפוחי אדמה.

אחרי שבעה ימים שבהם הרודן הצעיר לא הוזכר בכותרות של התקשורת הרשמית במדינה, היום (שלישי) היו לא פחות מארבעה דיווחים על מסע שערך במחוז סמג'יון, סמוך לגבול סין, רובם מפורטים יותר מהדיווחים על ביקורי "הדרכת השדה" שלו.

בחוות ג'ונגהונג, הוא "הדריך את הצוות לא רק לשתול זנים פוריים, אלא גם טעימים, ולהבטיח את איכותם של תפוחי האדמה המעובדים בייצור וכך גם להגביר את איכות ייצור תפוחי האדמה". עוד ציינה סוכנות הידיעות הרשמית כי הוא שיבח את הרשויות במחוז, הסמוך להר פקטו - מקום קדוש הנחשב למולדת שושלת קים. הרודן הצעיר אמר כי זו "אדמה מקודשת של המהפכה", שאותה מנסות הרשויות לבנות כ"דגם של המדינה ושל פלאי הקומוניזם".

בדיווחים לא נאמר מתי המסע של קים התרחש, אך קים יונג צ'ול, יד ימינו של מנהיג המדינה המבודדת, אמר לגורמים מסיאול בשבוע שעבר כי קים נמצא הרחק כחלק מביקור ב"מחוז מקומי".

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אונג בחוות צ'ונגקינג בצפון קוריאה 10 ביולי 2018. רויטרס
קים בסיור בחוות תפוחי האדמה/רויטרס

לפני הגעתו של פומפאו לפיונגיאנג ביום שישי, אמרו בבית הלבן כי שר החוץ ייפגש עם קים. עם זאת, המפגש לא קרה ופומפאו נועד רק עם קים יונג צ'ול. בתום הביקור, שמטרתו הייתה לרדת לפרטים בתהליך הפירוז הגרעיני שעליו הסכימו במעורפל הנשיא דונלד טראמפ והמנהיג קים בפסגה בסינגפור, התעקש פומפאו כי הושגה התקדמות.

עם זאת, שעות בודדות לאחר המראתו, תקפו במשרד החוץ בפיונגיאנג את ביקורו ותיארו את דרישתו לפירוז חד-צדדי ומוחלט כ"גנגסטרית". טראמפ, מצדו, נותר אופטימי ואמר אתמול כי הוא "בטוח" שקים יכבד את ה"הסכם" שעליו חתמו, ובמיוחד את לחיצת היד ביניהם. הנשיא רמז כי ייתכן שסין, בעלת בריתה הקרובה של קוריאה הצפונית, מנסה לערער את ההפשרה ביחסים בין וושינגטון לפיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully