וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעל עבר ניתוח עיקור מבלי להתייעץ עם אשתו - וחויב לתת לה גט

9.7.2018 / 19:24

בית הדין הרבני חייב את הבעל לגרש את אשתו על בסיס פסיקה הלכתית שלפיה הניתוח הפך אותו ל"פצוע דכא" שאינו יכול להביא ילדים. בתביעתה תיארה האישה אלימות פיזית ומילולית מצד הבעל, אך הדיינים פסקו לטובתה רק בשל עקרותו. "האיומים והרודנות לא הפריעו לבית הדין"

נשים עגונות. ניב אהרונסון
האישה תיארה אווירת רודנות ואיומים בבית/ניב אהרונסון

בית הדין הרבני האזורי בחיפה חייב לאחרונה בעל לגרש את אשתו לאחר שעבר ניתוח עיקור מבלי להתייעץ איתה. הדיינים התבססו על פסיקה הלכתית שלפיה אחרי הניתוח נחשב הבעל "פצוע דכא" (אדם שאשכיו פגועים קשות ואינו יכול להוליד - י"א) ולדבריהם, "למרות שכבר התחתן בהיתר", אסור לו להישאר נשוי והוא חייב לגרש את אשתו.

הזוג נישא לפני כ-25 שנים ונולדו להם ארבעה ילדים. האישה עזבה את הבית לפני כשנתיים וחצי יחד עם ילדיה, אחרי הליך של ייעוץ זוגי שנמשך כשנה. באוגוסט 2015 הגישה האישה תביעת מזונות לבית המשפט, וכעבור פחות משנתיים היא הגישה תביעה לגירושין בבית הדין.

בית הדין הרבני האזורי בחיפה. דוברות בתי הדין הרבניים, מערכת וואלה! NEWS
בית הדין הרבני האזורי בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בתי הדין הרבניים

בתביעה תיארה האישה חיים של סבל, אלימות מילולית ואלימות פיזית כלפי הילדים, כמו גם אווירה של איום, רודנות ושבירת חפצים בבית. היא העלתה נגד בעלה טענות נוספות שלפיהן במהלך חיי הנישואים דרש ממנה לקיים עמו יחסי מין תכופים באופן יומיומי כשהיא לבושה בבגדים חשופים ואף צילם אותה בבגדים אלה. הבעל סירב להתגרש, וטען כי הוא אוהב את אשתו ואת ילדיו. לדבריו, דרישותיו בתחום יחסי המין עם אשתו היו "במינון סביר".

חרף טענותיהם של הבעל והאישה, הדיינים עסקו רק בעילת הגירושין בגין היותו של הבעל "פצוע דכא" ביוזמתו על ידי ניתוח שנעשה לבקשתו על ידי רופא. בעוד שההלכה היהודית קובעת כי במצב כזה חייב הבעל לגרש את אשתו, הוא טען להגנתו כי עשה את הניתוח לעיקור לטובת אשתו, כדי שלא תיפגע בריאותה. הוא אף הוסיף כי הוא מוכן לעשות ניתוח תיקון כדי לשוב לאשתו.

"קודים פרימיטיביים חסרי קשר למאה ה-21"

הדיינים הרב יוסף יגודה, הרב ישראל דב רוזנטל והרב סיני לוי קיבלו את טענותיה של האישה, וקבעו כי על הבעל לתת גט לאשתו משום שהוא עקר ואינו יכול להביא ילדים לעולם.

"אלימות מילולית ופיזית, אווירת איום ורודנות בבית, כל אלו הפריעו לבית הדין הרבני הרבה פחות מאשר עקרות הבעל", אמרה בתגובה עו"ד אירית רוזנבלום, מומחית לפילוסופיה משפטית ומייסדת 'משפחה חדשה'. "בישראל 2018, מערכת השחרור מהנישואים בנויה מקודים פרימיטיביים חסרי קשר למציאות החיים במאה ה-21. הכפפת האזרחים לבתי הדין הרבניים, משמעה הכפפה לשוביניזם ולמערכת גברית, שמרנית ודתית והגיע הזמן לבטל אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully