וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: ראש היחידה לשחיתות הודחה - ושלחה מסר לפוליטיקאים

9.7.2018 / 14:31

הנשיא אישר את פסיקת בית המשפט החוקתי לפטר את לאורה קובשי, שהעמידה לדין בכירים רבים והרגיזה את מפלגת השלטון. "אפשר לנצח את השחיתות", אמרה בהצהרת הפרידה שלה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: הפגנות ענק בבוקרשט נגד חוקים הפוגעים בשחיתות, פברואר 2017)

ראש היחידה למלחמה בשחיתות ברומניה הודחה היום (שני) מתפקידה בשל טענות משרד המשפטים כי היא אינה כשירה לתפקיד. הנשיא קלאוס יוהאניס אישר את הדחתה של לאורה קובשי, בהתאם לפסיקת בית המשפט החוקתי במדינה.

בדוח שפרסם משרד המשפטים בפברואר נטען כי כי קובשי פעלה באוטוריטריות וכי התובעים שתחתיה בדו ראיות וזיכו מספר לא סביר של נאשמים. היא הואשמה גם בכך שהיא פוגעת בתמידה של רומניה בריאיונות שקיימה עם כתבים זרים.

נשיא רומניה קלאוס יוהאניס וראשת היחידה למאבק בשחיתות לאורה קובשי, פברואר 2018. רויטרס
שיבח את פועלה. נשיא רומניה יוהאניס וקובשי, פברואר/רויטרס

קובשי, שזכתה לשבחים על כך שהעמידה לדין בכירים, הדפה את האשמות נגדה. כשלצדה תובעים מלשכתה, היא תקפה את הפוליטיקאים שמעבירים בימים אלו חוקים שצפויים להקשות על המאבק בשחיתות. היא אמרה כי הם "מחפשים הגנה על העבר, על ההווה ועל העתיד".

היא אמרה כי היא תישאר תובעת, אך לא בסוכנות למלחמה בשחיתות. "אפשר לנצח את השחיתות, אל תוותרו", היא סיימה את דבריה בקריאה לאזרחים, ברקע מחיאות כפיים מצד אנשי משרדה.

תחת קובשי, הסוכנות העמידה לדין פוליטיקאים ואנשי ציבור בכירים שהואשמו בשוחד, מרמה, ניצול לרעה של כוחות ועבירות שחיתות אחרות. עם זאת, המאבק העיקש שניהלה והפופולריות שצברה בקרב האזרחים, שיצאו להפגנות כמעט שבועיות במחאה על השחיתות השלטונות, הרגיזה חלק מהפוליטיקאים - בעיקר ממפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully