וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה אמסלם רומז: חוק הגיוס לא יושלם במושב הנוכחי

9.7.2018 / 12:40

בשיחה עם חברי כנסת טען אמסלם כי "צריך פה מלאכת מחשבת, החוק הזה הוא אחד החוקים הכי מורכבים שנתקלתי בהם". בקואליציה מעריכים כי נתניהו יורה לבסוף לבקש מבג"ץ דחייה על מועד פקיעת החוק הנוכחי לצורך השלמת החקיקה גם אחרי מושב הקיץ

צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) רמז היום (שני) בדיונים על חוק הגיוס כי גוברים הסיכויים שהחקיקה לא תושלם במושב הנוכחי של הכנסת. אמסלם טען בשיחה עם חברי הכנסת כי "החוק הזה הוא אחד החוקים הכי מורכבים שנתקלתי בהם. זה דורש זמן רב להיכנס דקויות .אני יכול להעביר אותו בבליץ אבל אז אנחנו עלולים לעשות שגיאות. צריך פה מלאכת מחשבת".

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא "רוצה ללכת עם הקואליציה הזאת כמעט עד סוף הקדנציה. זאת קואליציה מצויינת", כלשונו. בקואליציה העריכו היום כי נתניהו יורה לבסוף לבקש מבג"ץ דחייה על מועד פקיעת החוק הנוכחי זאת כדי שיוכלו להשלים את החקיקה גם אחרי מושב הקיץ של הכנסת הנוכחית. נכון להיום, מועד פקיעת החוק הוא בחודש ספטמבר.

ראיון עם חבר הכנסת דוד אמסלם, כנסת, 24 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
אמסלם/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

כוונת נתניהו לדחות את אישור החוק באה על רקע חילוקי דעות ביהדות התורה סביב השאלה אם יש לקדם את החוק עוד במושב הנוכחי או לבקש ארכה מבג"ץ. ב"אגודת ישראל", הפלג החסידי שבראשו עומד סגן השר יעקב ליצמן מעוניינים לדחות את קידום החוק במספר חודשי ואילו ב"דגל התורה", הפלג הליטאי שבראשו עומד ח"כ משה גפני מתעקשים על קידום החוק בשבועיים הקרובים עד סוף המושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully