וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן ביקשה מגרמניה למשוך 300 מיליון אירו מחשבונותיה במדינה

9.7.2018 / 11:22

בבילד דווח כי טהראן חוששת כי הסנקציות האמריקניות ירוששו את קופת המדינה ועתה נשקלת בקשתה בברלין. עוד דווח כי ארה"ב וישראל חוששות שהכסף ישמש לחימוש הארגונים הנתמכים על ידי איראן במזרח התיכון

עריכה: איתי עמרם

הרשויות בגרמניה שוקלות בקשה של איראן למשוך 300 מיליון אירו שהיא מחזיקה בחשבונות בנק במדינה ולהעבירם בחזרה לאיראן - כך דיווח היום (שני) העיתון הגרמני "בילד", שציטט גורמים בממשלה. לפי הדיווח, טהראן רוצה למשוך את ההון מבנק "eihbank" בשלל החשש שהסנקציות האמריקניות ירוקנו את קופת המדינה ממזומנים. בממשלת גרמניה ובבנק סירבו להגיב לדיווח.

וושינגטון הכריזה על סנקציות חדשות על טהראן והיא דורשת מהקהילה הבינלאומית להפסיק לרכוש נפט ממנה עד לנובמבר ומחברות זרות להפסיק לעשות עסקים עמה, אחרת ייכנסו לרשימה השחורה. ביום שבת הכריזה חברת הספנות הצרפתית CMA CGM, אחת הגדולות ביותר בעולם, כי היא יוצאת מאיראן מחשש לפגיעת העיצומים האמריקניים, שהוטלו מחדש אחרי שהנשיא דונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכם הגרעין במאי האחרון.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס בוגרי משמרות המהפכה, 30 ביוני 2018. אתרו הרשמי של חמינאי, אתר רשמי
זקוק למזומנים. חמינאי/אתר רשמי, אתרו הרשמי של חמינאי

עוד דווח בבילד כי איראן אמרה לרשות הפיקוח הפיננסית של גרמניה כי היא זקוקה לכסף כדי "להעבירו לאזרחים איראנים הצריכים מזומנים בזמן נסיעתם בחו"ל, בשל חוסר הגישה שלהם לכרטיסי אשראי מוכרים". הרשות בוחנת את הבקשה והיא תדרכה את לשכת הקנצלרית, משרד החוץ ומשרד האוצר בנושא.

לפי הדיווח, ארצות הברית וישראל חוששות שהכסף ישמש את איראן לחימוש הארגונים הנתמכים על ידי במזרח התיכון, אך גורמים בממשלת גרמניה אמרו כי אין אינדיקציות לכך שזאת התכנית של טהראן.

ביום שישי נועדו שרי החוץ של יתר המעצמות החתומות על הסכם הגרעין - בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה - עם שר החוץ האיראני והציעו חבילת פיצויים כלכלית על הפרישה האמריקנית. עם זאת, טהראן טוענת כי ההצעה הזו אינה מספקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully