וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ איים: נקצץ בסיוע למדינות שיתמכו בהנקה

9.7.2018 / 10:02

בכנס של ארגון הבריאות העולמי ביקשו המדינות החברות לפרסם הצהרה כי יש להגביל שיווק של תחליפי חלב, אך בוושינגטון ביקשו לשנות את הנוסח. זאת בשל לחץ מצד היצרניות הגדולות. בסופו של דבר, האיומים לא התממשו אחרי שרוסיה העלתה את ההצעה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המשלחת האמריקנית לכנס השנתי של ארגון הבריאות העולמי של האו"ם פעלה בתקיפות נגד החלטה שביקשה לעודד הנקה, ואיימה לקצץ סיוע למדינות שקידמו אותה - כך דווח אמש (ראשון) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, במהלך הכנס שהתקיים בז'נבה באביב האחרון, ביקשו כל המדינות החברות לפרסם הצהרה משותפת ובה נכתב כי חלב אם הוא הבריא ביותר לתינוקות וכי ש להגביל שיווק "מטעה או לא מדויק" של תחליפי חלב.

אלא שלפי הדיווח, המשלחת האמריקנית, באופן ההולם את האינטרסים של יצרניות תחליפי החלב, ביקשה לשנות את הניסוח. תחילה, ניסו הפקידים שנכחו בדיון לרכך את נוסח ההצהרה המשותפת, ולהסיר את המילים "להגן, לקדם ולתמוך בהנקה".

אחרי שהמשא ומתן כשל, עברה המשלחת לאיומים. העיתון ציטט 12 משתתפים ממספר מדינות שלקחו חלק בדיונים, ומסרו בעילום שם כי ארצות הברית הפעילה מכבש לחצים על אקוודור, שהייתה אמורה להיות בין אלו שיציגו את ההצעה. בין היתר, נמסר למשלחת של אקוודור כי אם הם לא ייסוגו מן ההחלטה ארצות הברית תנקוט בצעדי ענישה מולה בתחום המסחר ותמשוך את הסיוע הביטחוני, מה שהביא לכך שאקוודור שינתה את עמדתה.

: דונלד טרמאפ אוחז תינוק בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. AP
טראמפ אוחז בתינוק במהלך עצרת בחירות, 2016/AP

בנוסף לכך, אחד הנציגים האמריקנים העלה בדיונים את האפשרות שארצות הברית, התורמת הגדולה ביותר לארגון הבריאות העולמי, תקצץ את המימון שלה, שעמד בשנה שעברה על 840 מיליון דולר המהווים כ-15% מתקציב הארגון.

גורמים מארצות הברית, מקסיקו ואורוגוואי מסרו לעיתון כי לפחות 12 מדינות עניות מאפריקה ואמריקה הלטינית נסוגו מן ההצהרה המשותפת מחשש לתגובה אמריקנית. "מה שקרה היה מקביל לסחיטה, כאשר ארצות הברית מחזיקה את העולם כבני ערובה ומנסה להפוך קרוב ל-40 שנה של קונצנזוס לגבי הדרך הטובה ביותר להגן על בריאותם של ילדים צעירים", אמרה פטי רנדל, מהעמותה הבריטית לקידום הנקה.

בסופו של דבר, מאמצי המשלחת לא נשאו פרי כיוון שרוסיה התנדבה להיות זו שתציג את ההצעה, וארצות הברית לא ניסתה לאיים גם עליה. במחלקת המדינה סרבו להגיב לדיווח, ואמרו כי לא ידונו בשיחות דיפלומטיות פרטיות.

במשרד הבריאות האמריקני מסרו לעיתון כי אמנם רצו לשנות את הנוסח, אך לא היו מעורבים באיומים כלפי אקוודור. "ההחלטה המקורית הציבה מחסומים לא נחוצים בפני אמהות שמבקשות להאכיל את ילדיהן", נמסר. "אנחנו מכירים בכך שלא כל הנשים מסוגלות להניק ממגוון סיבות. זכון לחפש תחליפים מבלי לסבול מסטיגמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully