וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה קיצונית": מניין ההרוגים בשיטפונות במערב יפן עלה למאה

הסערה הקיצונית ממשיכה לגבות קורבנות, ובין ההרוגים גם ילדה בת שלוש. "צוותי החילוץ פועלים נגד הזמן", אמר ראש הממשלה, שבלשכתו הוקם מרכז חירום. הרשויות צופות כי הגשמים העזים יימשכו. "מעולם לא חווינו כזה גשם"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מניין ההרוגים מהשיטפונות העזים וממפולות הבוץ במערב יפן עלה הבוקר (שני) למאה. עוד עשרות בני אדם מוגדרים נעדרים, וברשויות הזהירו מפני סכנה "חסרת תקדים" עם המשך הגשמים הכבדים. כמעט שני מיליון תושבים פונו מבתיהם ואזהרות מפני מפולות בוץ פורסמו במחוזות רבים. "מעולם לא חווינו כזה גשם", אמר גורם בשירות המטאורולוגי.

"יש עדיין תושבים רבים שנעדרים ואחרים שזקוקים לעזרה", אמר ראש הממשלה שינזו אבה לכתבים. הוא הוסיף כי צוותי החילוץ "פועלים נגד הזמן".

הממשלה הקימה מרכז חירום בלשכתו של אבה ושלחה כ-54 אלף מחלצים מהצבא, המשטרה ושירות הכבאות לאזורים נרחבים בדרום ובדרום-מערב המדינה.

תלמידות בית ספר הולכות באזור מוצף באוקיאמה, יפן. רויטרס
מחוז הירושימה נפגע בצורה הקשה ביותר. שיטפונות במערב יפן/רויטרס

הגשמים העזים החלו להכות בחלקים ממערב המדינה ביום חמישי, ואלו ספגו ממטרים הגדולים פי שלושה מהכמות הממוצעת לחודש יולי. כתוצאה מכך, נגרמו שיטפונות ומפולות בוץ ותושבים רבים נותרו לכודים בבתיהם.

רוב הקורבנות היו בעיירה מוטויאמה, שבמחוז הירושימה, שספגה כ-58 ס"מ של מים בין יום שישי בבוקר ליום שבת בבוקר. בין ההרוגים הייתה גם ילדה בת שלוש, שנמצאה ללא רוח חיים על ידי צוותי החיפוש. "זה כואב מאוד", אמר אדם מבוגר שעמד בסמוך. "יש לי נכדה באותו גיל. אילו זו הייתה היא, לא הייתי מפסיק לבכות".

לפי התחזיות, בחלק מהאזורים ירדו מחר כ-25 ס"מ של גשם. "זהו מצב של סכנה קיצונית", אמר גורם בשירות המטאורולוגי במסיבת עיתונאים.

(עדכון ראשון 21:37)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שיטפונות ביפן, 8 ביולי 2018. רויטרס
שיטפונות ביפן, 8 ביולי 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully