וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 10 שנות מאסר לרה"מ לשעבר נוואז שריף שהורשע בשחיתות

גזר הדין ניתן בעקבות חשיפת מסמכי פנמה, שבהן התגלה כי שריף ומשפחתו מחזיקים בארבע דירות פאר לא מדווחות בלונדון. ראש הממשלה לשעבר, שמתגורר בבריטניה, הבטיח לשוב ולהיאבק בשמו: "זה נובע ממניעים פוליטיים"

ראש ממשלת פקיסטן לשעבר נוואז שריף ובתו בכנס של מפלגתו באסלאמאבאד, יוני 2018. רויטרס
המשפחה טוענת כי רכשה את הדירות כחוק. שריף ובתו באסלאמאבד, בחודש שעבר/רויטרס

בית משפט בפקיסטן גזר אתמול (שישי) עשר שנות מאסר על ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף, שהורשע בעבירות שחיתות הקשורות לארבע דירות פאר בלונדון שבבעלותו. גם בתו וגיסו של שריף, שמתגורר כיום בלונדון יחד עם אשתו העוברת טיפולים בסרטן, הורשעו בפרשה. הוא טען כי העונש שהוטל עליו בהעדרו נובע ממניעים פוליטיים והבטיח לשוב לפקיסטן כדי להיאבק על שמו.

"אני אשוב, אמשיך את המאבק שלי גם מהכלא", אמר שריף לכתבים, אך לא נקב בתאריך לחזרתו. עורך דינו, שייצג אותו בפקיסטן, אישר כי הוא יערער על גזר הדין שהטיל בית המשפט למאבק בשחיתות, שהרשיע אותו בהחזקת נכסים מעבר להכנסתו ובאי-שיתוף פעולה עם החקירה.

על בתו של ראש הממשלה לשעבר, מרים נוואז שריף, נגזרו שבע שנות מאסר בגין סיוע לדבר עבירה ובאי-שיתוף פעולה. בעלה, ספדר אוואן, הורשע באי-שיתוף פעולה, ונגזרה עליו שנת מאסר. שריף ובתו נקנסקו גם בשמונה מיליון ליש"ט ובשני מיליון ליש"ט בהתאמה.

כוחות ביטחון מחוץ לבית משפט בבירה אסלאמאבאד, לקראת גזר הדין נגד ראש ממשלת פקיסטן לשעבר נוואז שריף, 6 ביולי 2018. רויטרס
הרשויות חששו ממהומות. כוחות מחוץ למתחם בית המשפט, אתמול/רויטרס

התיק, המכונה "מראה מקום, אוונפילד", נחשף במסמכי פנמה ב-2015. אלו גילו כי לבניו של שריף יש קשרים עם חברות קש, שדרכן הם העבירו לכאורה כספים כדי לרכוש נכסים זרים, כולל דירות פאר בבית אוונפילד , שבפארק ליין בלונדון. המשפחה טוענת כי היא רכשה את הנכסים בצורה חוקית, אולם בית המשפט גם הורה להחרימם בידי הממשלה הפדרלית.

כתבים מכלי תקשורת פקיסטניים התמקמו מחוץ לנכסי משפחת שריף, שם הם צפו לפי הדיווחים בגזר הדין של בית המשפט. לבריטניה אין הסכם הסגרה עם פקיסטן, אך חוק שעבר ב-2003 מאפשר הסדרי הסגרה בנסיבות מיוחדות.

עוד באותו נושא

הכול נשאר במשפחה: ראש ממשלת פקיסטן המודח בחר באחיו כיורשו

לכתבה המלאה

אחיו ינהיג את המדינה?

בפקיסטן, הרשויות סגרו כבישים המובילים למתחם המשפט הפדרלי בבירה אסלאמאבאד והטילו איסור על התכנסות באזור מחשש למהומות. ההחלטה של בית המשפט התעכבה שוב ושוב, במה שעורר תהיות, אולם השופט שהקריא את גזר הדין אמר כי היה זה בשל הצורך להעתיק את ההחלטה - שאורכה יותר ממאה עמודים -עבור ההגנה והתביעה.

העונש שהוטל על שריף הגיע פחות משלושה שבועות לפני הבחירות הכלליות. ראש הממשלה לשעבר אינו יכול להתמודד, אך אחיו, שבאז, מוביל את מפלגת השלטון. גם הוא אמר כי העונש שהוטל "נובע ממניעים פוליטיים". לדבריו, בבחירות הקרובות העם יהיה השופט שיכריע נגד ההחלטה.

נוואז שריף הודח מתפקיד ראש הממשלה בפסיקת בית המשפט העליון ביולי אשתקד, שנה בלבד לפני שהיה לראש הממשלה הראשון בהיסטוריה של פקיסטן שמשלים כהונה מלאה. הוא החזיק בתפקיד בעוד שתי קדנציות - מנובמבר 1990 ועד יולי 1993, ומבפברואר 1997 ועד אוקטובר 1999, אז הודח בהפיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully